ИВАЙЛО ВЕЗЕНКОВ, "Свободна Европа"

Време е да приемем Мария Бакалова сериозно. Така Дейв Ицкоф представя интервюто си с българската актриса за New York Times. 24-годишната бургазлийка беше номинирана за “Оскар” в категорията “Най-добра поддържаща женска роля” за участието си във филма “Борат 2”.

“Като човек от Източна Европа, който получава огромно признание в момента, бих искала да насоча вниманието към моя регион. Там има талантливи хора, които имат нужда от такъв шанс. Ще има и следваща Мария”, казва тя пред изданието.

"Реакциите в България, както в повечето подобни случаи, са доста полярни", коментира в интервю за Свободна Европа кинокритикът Благой Иванов. Режисьорът Иван Добчев, който е учител на актрисата, в няколко итервюта пред медии каза, че не харесва филма и играта на Бакалова.

Докато в родната й страна медии и анализатори спорят колко добра актриса е Бакалова и дали ролята й покрива очакванията за висока художественост на нейните преподаватели, по света темата е една - успехът.

Продължението на „Борат“ разказва за репортера от Казахстан Борат, който се завръща в САЩ заедно с дъщеря си Тутар, за да я омъжи за високопоставен американски политик. Набелязан за неин бъдещ съпруг е бившият американски вицепрезидент Майк Пенс.

Малко след новината за номинацията в интервю за Variety Бакалова споделя, че въпреки хумора, филмът засяга много сериозни теми.

“Вярвам, че много хора ще се разпознаят в образа на Тутар. Тя има огромно сърце, пълно с мечти. Живеем във време, в което хората са готови да се изправят срещу женомразството и предразсъдъците и в което хората се подкрепят все повече”, казва Бакалова.

Зад някои от на пръв поглед абсурдните сцени филмът повдига сериозни въпроси.

„Чрез цялата глупост можем да покажем някои проблеми, че нещо не е наред“, казва след номинацията за "Оскар" актрисата пред The Awardist Podcast.

Бакалова е научила новината в Лондон, където снима нова комедия с режисьора Джъд Апатоу и актьора Дейвид Духовни. На снимачната площадка я попитали дали иска да гледа обявяването на номинациите, но тя предпочела да продължи снимките.

“Защото дори само, някак си, само името ми да бъде споменавано в разговори за някакви номинации, е достатъчно голямо. Затова не искам да бъда нахална или нагла и да си мисля такива невъзможни неща”, каза актрисата в интервю за Шоуто на Николаос Цитиридис по бТВ.

“Пробивът на Бакалова се харесва на критиците още от премиерата на филма на Amazon Prime през октомври заради нейните кураж и отдаденост в някои от по-смущаващите сцени на филма”, пише USA Today.

Кинокритикът Благой Иванов казва, че е логично, че на Запад отзивите за Мария Бакалова са преобладаващо положителни.

"Там няма особена причина за поляризация, защото у нас тя е пречупена през националима, от една страна, и от друга - през сблъсъка между либералното и консервативното и между елитарното и масовото".

Според него тези крайности създават напрежение и не водят до дискусия.

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

„В живота няма второстепенни, епизодични герои, които играят ролята на винтчета.“

Елза Триоле, френска писателка, родена на 24 септември преди 125 години

Анкета

Хареса ли ви концертът на Соня Йончева и Пласидо Доминго в София?

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

Майер Лански – ангелът с мръсно лице

 

Интерпретацията, която прави Харви Кайтел на Майер Лански е модерна класика, която трябва да се изучава като образец на актьорско майсторство в киноучилищата.

В "Заповед за арест. Как станах враг номер едно на Путин" се оглежда България на ББ

 

"Горещо я препоръчвам на всички – и на русофили, и на русофоби; и на разумно мислещи, и на изначално предубедени; и на силно ангажирани, и на напълно безразлични; и на много информирани, и на малко знаещи" - ревю на Николай Слатински

Дуилиу Замфиреску, за когото изкуството не бива да репродуцира действителността

 

Трилогията на класика представя и участието на северната ни съседка в Руско- турската война от 1877- 1878 г.