„Телефонът е истински полезен само на крупните предприемачи и на жените, които имат какво да крият.“

„Един мъж може да обича две жени, но само дотогава, докато една от тях не разбере за това.“

„Жената рядко прощава на мъжа ревността, но никога не прощава отсъствието на ревност.“

„За да завоюва жената, мъжът съчинява чудесна лъжа. За да я напусне, той измисля изключително глупава лъжа.“

„Когато обичат, не пишат любовни романи.“

„Когато теб те обичат, не се съмняваш в нищо. Когато сам обичаш, съмняваш се във всичко.“

„Какъв прекрасен живот имах! Жалко, че не разбрах това по-рано.“

„Нищо така не състарява жената, както животът на село.“

„Сърцето няма бръчки. По него има само белези.“

„В чуждо легло винаги се спи по-лошо.“

„Детският интерес е къде по-ценна награда от заемането на депутатски пост. Но да се получи тази награда съвсем не е лесно.“

„Жената рядко прощава на мъжа ревността, но никога не прощава отсъствието на ревност.“

„Жените могат да вършат всичко, което могат мъжете, с изключение на това да припикават стените прави.“

„Житейската грешка е простъпка, която не е донесла удоволствие."

Мъжете са удивително нелогични: твърдят, че всички жени са еднакви, а постоянно ги смеят една след друга.“

„Няма по-здрав сън, от съня в собственото легло.“

„Скуката помага да се вземе решението.“

„Странно нещо е животът – ние през цялото време сме пред очите на другите, но да ни видят такива, каквито сме в действителност, те не успяват и за цял един живот.“

„Уви! Налага се постоянно да се сражаваш с тези, които обожаваш – и в любовта, и в майчинството.“

СИДОНИ ГАБРИЕЛ КОЛЕТ – френска писателка, родена на 28 януари 1873 г. Автор е на над 50 книги (романи и сборници с разкази) със силен автобиографичен елемент. Тя е втората жена, член на Френската академия, и първата, избрана за неин президент. Творчеството й до голяма степен е автобиографично и е белязано с тънък психологизъм, безметежна жажда за хармония и пиетет към човешката природа. Най-известното й произведение, „Шери“, посрещнато като събитие от Андре Жид и Марсел Пруст, е класическо описание на скандалната връзка между чаровния Фред Пьолу, наречен Шери, и много по-възрастната от него куртизанка Леа дьо Лонвал. Колет е близка с Равел и Кокто. Умира на 3 август 1954 г. погребението и е официално организирано от правителството, защо католическата църква е отказва да изпълни задължителните ритуали.

Киното се е обръщало нееднократно към творчеството на Колет. Последната шумна адаптация по неин роман е едноименният филм „Шери“, дело на британския режисьор Стивън Фриърс, с участието на Мишел Пфайфър и Рупърт Френд.

Умира на 3 август 1954 г.

 

„Динята е отлична храна: едновременно ядеш, пиеш и се измиваш.“

Енрико Карузо, италиански оперен певец, роден на 27 февруари преди 151 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Опера без... текст?!

 

 

И все пак германската композиторка от румънски произход Адриана Хьолцки вече направи този абсурден авангардистки опит

Между документалното и въображението

 

„Мери. Раждането на Франкенщайн“ – фокус на текста е вглеждането в творческия процес, довел до създаването на най-популярния роман на Мери Шели

"Най-дългата нощ" - майсторска работа. И днес се гледа с удоволствие

 

Филм на Въло Радев от 1967 година, по сценарий на Веселин Бранев, оператор Борислав Пунчев, музика Симеон Пиронков