„Времето е винаги минало, бъдещето е винаги перфектно.“

„Никога не си по-силен от момента, когато стъпиш на другия край на отчаянието.“

„Най-голямата лъжа, изричана за любовта, е, че тя освобождава.“

„Престанете да се тревожите за своята идентичност. Фокусирайте се върху хората, за които ви е грижа, идеите, които имат значение за вас, и вярванията, които отстоявате.“

„Литературата не трябва да бъде самодостатъчна. Романи, които засилват самодоволството на читателя, никак не помагат.“

 „Днес не мога да понасям телевизията и се надявам, че децата, които израстват с интернет един ден ще се върнат към истинската реалност.“

 „Причината да пиша е, за да не се разхождам като сомнамбул цял живот.“

„Човек няма любимци сред децата си, но има съюзници.“

„Всяка жена, която разчита само на лицето си, е глупачка.“

„Всеки момент се случва два пъти: отвътре и отвън, и двете истории са напълно различни.“

„Картичките създават впечатлението, че всички заслужават любов. Не. Всички заслужават чиста вода, но не и любов през цялото време.“

„Обектът на страстта е само спомагателен за самата страст.“

„Лесно е да сбъркаш жена с философия.“

„Завършените истории са редки, подобно на честността.“

„Не мога да повярвам, че хомосексуалността е толкова забавна. Хетеросексуалността поне не е.“

„Не се чувстам горда да бъда жена. Нито пък съм горда от това, че съм човек. Единствено съм щастлива, че съм такава.“

„Писателите не пишат това, което искат, а това, което могат.“

ЗЕЙДИ СМИТ - британска писателка, родена на 25 октомври 1975 г. Тя е една от най-награждаваните съвременни авторки. Известна е с романите „Бели зъби“, „N W“ и „За красотата“, които са преведени на български. Била е номинирана за „Букър“. Преподава творчесто писане в „New York University“ от 2010 г. Членува в Кралското литературно общество от 2002 г.

  • ДЕБЮТ

    „Вяра на баба Вера“ – книга за всяка баба и внучка

    Симпатичната история е разказана от Вяра Георгиева, която дебютира в жанра. Своя дебют като илюстратор на детска книга прави и художничката Габриела Петкова, която печели първия по рода си конкурс, организиран от издателството.

  • СЛЕДИТЕ ОСТАВАТ

    „Оръжията и човекът“, Анна Каменова и… фактите

    „Който бе чел и който не бе чел пиесата измежду тези синковци, разпространяваше заблудата, че Шоу написал тази пиеса само защото мразел българите… Но никой от тях не бе прочел предговора и не бе забелязал, че Шоу говори с топло чувство за „храбра малка България“, която без да насърчава милитаризма, може да бъде героична.“

„В любовта всички се нуждаем да упражняваме само едно: да си даваме свобода един на друг.”

Райнер Мария Рилке, австрийски поет, роден на 4 декември преди 149 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Алчност и нещастие

„Котка върху горещ ламаринен покрив“ в Театър „София“ е не режисьорски, а актьорски театър. Истински актьорски театър без кълчения, мечкарщини, грубиянщини, а фин, изискан, пестелив. Толкова пестелив, че стига до изящество, до на майсенския порцелан изяществото…

Размисли след гледането на втория „Гладиатор“

 

Филмът е силен, ярък и стойностен. Задължителен за гледане и запазване в личната колекция.

Патриот: автобиографията на Алексей Навални

"Още преди да прочета "Патриот" смътно знаех отнякъде, че фамилията Навални е украинска (укр. Навальний), но не си бях направил труда да проверя това и да се информирам в кое поколение е връзката с Украйна" -  Владимир Сабоурин