„Битката за оцеляването пречи на музикантите да останат само в света на музиката и съвършенството.“

„Не мисля, че оценката е съизмерима само с парите, които получаваш. Важно е да получиш обратно позитивна енергия, която си дал. Това те зарежда, за да продължиш напред.“

„Винаги има тайни за разгадаване по пътя към съвършенството. С практиката, а и работата с различни музиканти, човек се обогатява.“

„Един музикант не може да е равностоен във всички жанрове. Това е въпрос на чувствителност и усещане, афинитет, сензитивност.“

„Ключът е в ръцете на диригента.“

„Дирижирането не е само четене на партитури, а и натрупване, поддържане на традиция в музикалния живот. Това е дълъг, труден процес .“

„Важно е да подготвяме младите към онова, което ще видят и чуят, за да ги заразим с любопитство и да отворим сетивата им към класическата музика. 

„Човешкият живот не стига за хубавата музика.“

„В някои страни по света са измислили децата да присъстват на генерални репетиции на симфонични оркестри. Свидетел съм на подобни посещения и в Турция, и в Бразилия, и в Белгия, и във Франция... Идват по 1000-1500 ученици, слушат класическа музика и у някои от тях се заражда интересът към нея. Необходимо е да се насочи вниманието на младите. Смятам, че това е начинът. Може би затова в чужбина има толкова много публика, която е в пъти повече, отколкото при нас. И млади хора идват на концертите на симфонични оркестри, и по-възрастни.“

„В Америка например един оркестър има по 4-10 млн. долара годишен бюджет. А ние какво имаме? Нищо!“

„По-важното е какво ще можеш да внушиш на оркестъра и на публиката, без да му приказваш много. От тази гледна точка музикантите по цял свят са еднакви. Като професионализъм обаче, като начин на изпълнение, разбира се, са доста различни.“

ЕМИЛ ТАБАКОВ – български диригент, роден на 21 август 1947 г. Дирижирал е Русенската филхармония, Камерен ансамбъл „Софийски солисти“, Софийската и Белградската филхармония, Симфоничния оркестър в „Билкент – Анкара“ и Симфоничния оркестър на Българско национално радио. Автор е на осем симфонии.

През 1997 г. е министър на културата.

 

  • ДЕБЮТ

    „Вяра на баба Вера“ – книга за всяка баба и внучка

    Симпатичната история е разказана от Вяра Георгиева, която дебютира в жанра. Своя дебют като илюстратор на детска книга прави и художничката Габриела Петкова, която печели първия по рода си конкурс, организиран от издателството.

  • СЛЕДИТЕ ОСТАВАТ

    „Оръжията и човекът“, Анна Каменова и… фактите

    „Който бе чел и който не бе чел пиесата измежду тези синковци, разпространяваше заблудата, че Шоу написал тази пиеса само защото мразел българите… Но никой от тях не бе прочел предговора и не бе забелязал, че Шоу говори с топло чувство за „храбра малка България“, която без да насърчава милитаризма, може да бъде героична.“

„Религиозният култ е едно представление, едно драматично представление, една фантазия, една „заместваща“ реализация.“

Йохан Хьойзинха, холандски филолог и историк, роден на 7 декември преди 152 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Въпроси откъм сянката

 

Всеки компромис със съвестта и морала се заплаща – това е внушението на „Светлина и сянка“ на Даниел Келман... 

Алчност и нещастие

„Котка върху горещ ламаринен покрив“ в Театър „София“ е не режисьорски, а актьорски театър. Истински актьорски театър без кълчения, мечкарщини, грубиянщини, а фин, изискан, пестелив. Толкова пестелив, че стига до изящество, до на майсенския порцелан изяществото…

Размисли след гледането на втория „Гладиатор“

 

Филмът е силен, ярък и стойностен. Задължителен за гледане и запазване в личната колекция.