„Битката за оцеляването пречи на музикантите да останат само в света на музиката и съвършенството.“

„Не мисля, че оценката е съизмерима само с парите, които получаваш. Важно е да получиш обратно позитивна енергия, която си дал. Това те зарежда, за да продължиш напред.“

„Винаги има тайни за разгадаване по пътя към съвършенството. С практиката, а и работата с различни музиканти, човек се обогатява.“

„Един музикант не може да е равностоен във всички жанрове. Това е въпрос на чувствителност и усещане, афинитет, сензитивност.“

„Ключът е в ръцете на диригента.“

„Дирижирането не е само четене на партитури, а и натрупване, поддържане на традиция в музикалния живот. Това е дълъг, труден процес .“

„Важно е да подготвяме младите към онова, което ще видят и чуят, за да ги заразим с любопитство и да отворим сетивата им към класическата музика. 

„Човешкият живот не стига за хубавата музика.“

„В някои страни по света са измислили децата да присъстват на генерални репетиции на симфонични оркестри. Свидетел съм на подобни посещения и в Турция, и в Бразилия, и в Белгия, и във Франция... Идват по 1000-1500 ученици, слушат класическа музика и у някои от тях се заражда интересът към нея. Необходимо е да се насочи вниманието на младите. Смятам, че това е начинът. Може би затова в чужбина има толкова много публика, която е в пъти повече, отколкото при нас. И млади хора идват на концертите на симфонични оркестри, и по-възрастни.“

„В Америка например един оркестър има по 4-10 млн. долара годишен бюджет. А ние какво имаме? Нищо!“

„По-важното е какво ще можеш да внушиш на оркестъра и на публиката, без да му приказваш много. От тази гледна точка музикантите по цял свят са еднакви. Като професионализъм обаче, като начин на изпълнение, разбира се, са доста различни.“

ЕМИЛ ТАБАКОВ – български диригент, роден на 21 август 1947 г. Дирижирал е Русенската филхармония, Камерен ансамбъл „Софийски солисти“, Софийската и Белградската филхармония, Симфоничния оркестър в „Билкент – Анкара“ и Симфоничния оркестър на Българско национално радио. Автор е на осем симфонии.

През 1997 г. е министър на културата.

 

  • ПЪТЕПИС

    "Утре не съществува. Има само днес" - Карибите отвътре

    • Доминиканците са благи и добронамерени хора;
    • Майката тук е на почит, от бащите никой не се интересува, защото майката на децата е сигурна, а бащата никога не е;
    • В Доминикана вечерно време се кара само на дълги светлини. 

„Когато човекът иска да научи — той изследва, когато иска да се скрие от житейските тревоги — той си измисля.”

Максим Горки, руски писател и драматург, роден на 16 март преди 157 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Един философ разговаря с вечността: Октавиан Палер на български

Сборникът с есета „21 въображаеми писма до 21 велики мъже“ е своеобразна игра с философията и живота на творците, в която игра всичко се променя...

 

 

В традициите на френската кинокласика: „Анора“ като вариация на „Богат, беден“ 

 

Лентата е отличена със „Златна палма“ в Кан, има едно отличие на БАФТА  - за кастинг и  „Оскар"-и - за най-добър филм, режисура, сценарий и монтаж. 

"Любомир Пипков. Писма от Париж": ценна работата на Юлиан Куюмджиев

Тези 153 писма са изпълнени с ценна, многостранна информация. Споделяните от двайсетинагодишния младеж интимни детайли за извънредно трудния му живот, с недостатъчни средства и без добър френски език...