82 актриси протестираха на филмовия фестивал в Кан, като изкачиха демонстративно стълбите на входа, хванати за ръце, и се снимаха там, съобщи Нова тв.

Протестът беше срещу дискриминацията на жените в киното. 

Причината да са 82 е, че в десетилетната история на фестивала само 82 филма, направени от жени, са били част от надпреварата. За същия период са били включени близо 1700 филма, направени от мъже.

Когато става дума за носителите на голямата награда „Златната плама”, неравенството е още по-голямо. Отличието са взимали 71 режисьори и само две жени.

"Всички ние сме част от филмовото изкуство. Жените не са малцинство на света. Но ако погледнете състоянието на нашата индустрия, ще си помислите, че са. Изискваме нашето работно място да бъде многообразно. Да отразява света, в който живеем всъщност. Свят, който позволява на всяка една от нас - пред и зад камерата, да стои рамо до рамо с колегите си мъже", заяви актрисата Кейт Бланшет.

Фестивалът в Кан от години отнася критики за дискриминация. Едно от изискванията му, например, е жените да се движат единствено на високи токчета. Преди няколко години стана скандал с дама, която не можеше да бъде на токчета заради изкуствения си крак. 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

„През целия си живот бях преследван от мисълта, че очевидно мъжете не искат да бъдат свободни. Те винаги искат да бъдат роби на някого, например на кариера или жена.“

Марчело Мастрояни, италиански актьор, роден на 28 септември преди 97 години

Анкета

Хареса ли ви концертът на Соня Йончева и Пласидо Доминго в София?

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

Майер Лански – ангелът с мръсно лице

 

Интерпретацията, която прави Харви Кайтел на Майер Лански е модерна класика, която трябва да се изучава като образец на актьорско майсторство в киноучилищата.

В "Заповед за арест. Как станах враг номер едно на Путин" се оглежда България на ББ

 

"Горещо я препоръчвам на всички – и на русофили, и на русофоби; и на разумно мислещи, и на изначално предубедени; и на силно ангажирани, и на напълно безразлични; и на много информирани, и на малко знаещи" - ревю на Николай Слатински

Дуилиу Замфиреску, за когото изкуството не бива да репродуцира действителността

 

Трилогията на класика представя и участието на северната ни съседка в Руско- турската война от 1877- 1878 г.