82 актриси протестираха на филмовия фестивал в Кан, като изкачиха демонстративно стълбите на входа, хванати за ръце, и се снимаха там, съобщи Нова тв.

Протестът беше срещу дискриминацията на жените в киното. 

Причината да са 82 е, че в десетилетната история на фестивала само 82 филма, направени от жени, са били част от надпреварата. За същия период са били включени близо 1700 филма, направени от мъже.

Когато става дума за носителите на голямата награда „Златната плама”, неравенството е още по-голямо. Отличието са взимали 71 режисьори и само две жени.

"Всички ние сме част от филмовото изкуство. Жените не са малцинство на света. Но ако погледнете състоянието на нашата индустрия, ще си помислите, че са. Изискваме нашето работно място да бъде многообразно. Да отразява света, в който живеем всъщност. Свят, който позволява на всяка една от нас - пред и зад камерата, да стои рамо до рамо с колегите си мъже", заяви актрисата Кейт Бланшет.

Фестивалът в Кан от години отнася критики за дискриминация. Едно от изискванията му, например, е жените да се движат единствено на високи токчета. Преди няколко години стана скандал с дама, която не можеше да бъде на токчета заради изкуствения си крак. 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

„Истинският тест за цивилизацията е как се отнася към безпомощните си членове.“

Пърл Бък, американска писателка, родена на 26 юни преди 130 години

Анкета

Подпишете се в подкрепа на украинския народ!

Путин е престъпник! - 89.2%

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

Путин и КГБ: Как Русия не стана "втора Америка"

В книгата си "Хората на Путин" Катрин Белтън се възползва от типичната за диктаторите свръхподозрителност, която ги кара рано или късно да се обърнат дори срещу най-приближените си

Роман за вкуса на петмеза от детството

 

"Петмез“ е метафора не само на детството, но и на човешкия живот

Детската игра – първите житейски роли

 

Така както детето, детството, е най-близо да несъзнаваното, така и психоаналитичният прочит на литературата за деца отговаря на иманентно присъщото несъзнавано в природата на тази литература.