Филмовият продуцент Валерия Рихтер, която е с ампутирано ляво ходило, беше спряна от служителите по протокола на филмовия фестивал в Кан, защото не носела високи токчета на червения килим, съобщи bbc.com. „Не, не, не можете да минете с тези обувки” – й казали разпоредителите 4 пъти. Тя едва успяла да стигне за премиерата, на която била тръгнала, като се обяснявала надълго и нашироко, че не може да пази равновесие на токчета с половин ампутиран крак. Рихтер разказа, че не са една и две дамите, които вече отказват да посещават Кан заради задължението за високите обувки.

Срамната случка предизвика скандал и гневни критики от цял свят. В Кан обаче се оправдават, че високите токове били част от дрескода, тъй като жените с равни подметки не минавали за официални.

След конфуза наяве лъснаха още подобни безобразия. Съпругата на Асиф Кападия  - британски режисьор от индийски произход, който се представя с документален филм за Ейми Уайнхаус, също е била спряна.

Британската звезда Емили Блънт определи забраната за ниски обувки като много разочароваща. „Предпочитам да нося маратонки Converse и това важи за всички жени", заяви тя.

Директорът на фестивала Тиери Фремо написа в „Туитър”, че по стълбите всеки можел да си ходи както си иска. Забраната за равни обувки важала само за червения килим.

Уенди Констанс, детска писателка, участвала на фестивала в Кан през 1971 г., също се включи от профила си в „Туитър”: „Още навремето поисках да се отмени забраната дамите да носят панталони. 44 години по-късно нищо не е мръднало в Кан. Идиотско е на жените все още да се гледа по този начин. Някои обичат високите токчета, но повечето – не!”, написа тя.

Актрисите на фестивала събраха очите тази година с прозрачни дантелени рокли, често без бельо.

  • ДЕБЮТ

    „Вяра на баба Вера“ – книга за всяка баба и внучка

    Симпатичната история е разказана от Вяра Георгиева, която дебютира в жанра. Своя дебют като илюстратор на детска книга прави и художничката Габриела Петкова, която печели първия по рода си конкурс, организиран от издателството.

  • СЛЕДИТЕ ОСТАВАТ

    „Оръжията и човекът“, Анна Каменова и… фактите

    „Който бе чел и който не бе чел пиесата измежду тези синковци, разпространяваше заблудата, че Шоу написал тази пиеса само защото мразел българите… Но никой от тях не бе прочел предговора и не бе забелязал, че Шоу говори с топло чувство за „храбра малка България“, която без да насърчава милитаризма, може да бъде героична.“

„Не правя филми просто, за да заработя пари. Аз печеля пари, за да правя филми.“

Уолт Дисни, американски аниматор и съосновател на „The Walt Disney Company", роден на 5 декември преди 123 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Алчност и нещастие

„Котка върху горещ ламаринен покрив“ в Театър „София“ е не режисьорски, а актьорски театър. Истински актьорски театър без кълчения, мечкарщини, грубиянщини, а фин, изискан, пестелив. Толкова пестелив, че стига до изящество, до на майсенския порцелан изяществото…

Размисли след гледането на втория „Гладиатор“

 

Филмът е силен, ярък и стойностен. Задължителен за гледане и запазване в личната колекция.

Патриот: автобиографията на Алексей Навални

"Още преди да прочета "Патриот" смътно знаех отнякъде, че фамилията Навални е украинска (укр. Навальний), но не си бях направил труда да проверя това и да се информирам в кое поколение е връзката с Украйна" -  Владимир Сабоурин