Радиопостановката на БНР „Вечеря за четири стола“ е одобрена за участие сред 642 продукции в конкурсната програма на най-големия европейски медиен фестивал „При Европа”, съобщи БНР. 

Пиесата на българския драматург Александър Лютов, която спечели конкурса по случай 80-годишнината на Радиотеатъра към програма „Христо Ботев“, ще се състезава с още 33 европейски творби в категорията „Радиодраматургия“ от 18 до 25 октомври 2020 г. в Потсдам, Германия. След предварителната селекция за участие са номинирани 208 продукции от 28 страни.

Звукозаписна сесия на оригинална авторска музика към радиопиесата "Вечеря за четири стола", автор: Александър Лютов, режисьор: Митко Новков, автор на музиката: инж. Михайл Михайлов, музиканти: Емил Йорданов – виолончело, Димитър Станков – виола, Петя Димитрова и Негина Стоянова – цигулки. Константин Райдовски – снимки, звукозапис, микс и мастеринг.

„Ако искаш мъжете да са добри с теб, трябва да се държиш отвратително с тях; отнасяш ли се както трябва, те ще те накарат да си платиш за това.” 

Съмърсет Моъм, английски писател, роден на 25 януари преди 151 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„Съседната стая“ - за правото на избор, приятелството и нещата от живота

 

Филмът е елегантно и изтънчено есе за смисъла на живота и за избора на смъртта...

Вслушвания в уроците на мъдростта и времето

В самия край на 2024 г. българската литературно-философска публика беше зарадвана от книгата „Вслушвания“ на Митко Новков, съдържаща дванадесет негови есета...

Писателю, бъди цял!

 

Марин Георгиев отдавна разлайва литературните псета. Причината е в неговия метод, който той никъде не е формулирал, но го приема като нещо дадено и прието, присъщо на душата и морала му. В „Заговорът на мъртвите“ той го обговаря многократно, но никъде не го формулира...