На 19 ноември започва петото издание на АСТ Фестивал за свободен театър. В четирите дни на фестивала ще бъдат показани едни от най-интересните независими театрални проекти през изминалата година като „Пепеляшки ООД“, „Установено при огледа“, „Филоктет“ и “Balkan Dance Reality Show”. Още четири съвсем нови заглавия са селекционирани в програмата на фестивала: „Математика на сърцето“, „Да купиш история“, „Дзен игра“ и „TheTimeStopper“. Осемте спектакъла са част от артистичната програма на АСТ Фестивал за свободен театър, чиято тема тази година е „Пето измерение“.

Основната локация на събитието ще бъде новото пространство за съвременен танц и пърформанс ДНК (в подлеза на НДК), където ще се проведат всички събития от Паралелната програма.

От първия до последния ден на фестивала на входа на ДНК ще бъде разположена интерактивната видео-музикална инсталация „Стена от светлина и сенки“, дело на музиканта и художник Иван Шопов (Balkansky/Cooh) и дигиталния художник Албена Баева.  

Вече традиционният за фестивала модул Open Space (20.11., 13:00-17:00 ч.) тази година ще бъде фокусиран изцяло върху изпълнителските изкуства и ще е ръководен от културния мениджър с богат регионален и международен опит Биляна Тануровска. Темата, която ще събере чуждестранни гости, артисти и културни оператори е „Пето измерение на културните политики“. Open Space е съвременна форма на работна среща и дискусии по групи, в която темите, засягат различни области, които се предлагат и разработват в игрова и диалогична атмосфера от самите участници. Резултатите от подобна обмяна на опит зависят изцяло от професионалните и творчески интереси на хората, които участват в срещата. 

На 20 и 21 ноември в дневната част на фестивала, всеки ще има възможност да „изпита“ съвсем новите маршрути на аудио-разходките „Срещи с времето“ (13:00-17:00 ч.), които ще преведат слушателите през тайни места в НДК, а също и в заобикалящата го градска среда. 

За пръв път ще бъде показан запис от представлението „Борхестриптих“ (21.11.2015, 14:30 ч.), което поета и драматург Ясен Василев прави в Шанхай миналата година. Текстът стъпва върху три разказа на Борхес, но и върху творчеството и живота на писателя.

Интерактивната практика Live Trance Circle (21.11.2015, 12:00 ч.) ще въвлече участниците в общуване с едно единственото условие – без думи след започване на музиката. 

В последния ден от АСТ Фестивал за свободен театър ще се проведе и работилницата-пърформанс „Игра на Шекспир“. В основната идея е заложено участниците да комбинират свободно реплики от пиеси на Шекспир, пренареждайки и преосмисляйки сюжета и посланието им. 

За пръв път на АСТ Фестивал за свободен театър ще се осъществи дългосрочната експериментална инициатива „Фейсбук критици“. В сътрудничество с Катедра „Театрознание“ на НАТФИЗ „Кр. Сарафов“, отразявайки програмата на фестивала с текстове, видео и аудио, Фейсбук критиците ще проверят възможностите на социалните мрежи, мислени като платформа за театрална критика и журналистика. Проектът е по идея на театралния изследовател Ангелина Георгиева. 

 Музикална програма

На 19 ноември от 21,30 ч в ДНК бъде е официалното откриване на АСТ Фестивал за свободен театър, в което основно участие ще имат музикалните гости на фестивала - The Bedlam Club. Малко по-късно към него ще се присъединят и Mr.Smiff/GENDA. 

В „Нощта на театрите“ (21.11.2015) отново в ДНК музиката ще е задачата на Global Vision Circle dj set by Dancing Angel.

Партитата са с вход свободен.

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

„Вярвам, че жените са много по-достойни за уважение от мъжете. Те са по-добри, намират се на по-високо ниво - и психологическо, и физиологично.  

Хулио Иглесиас, испански певец, роден на 23 септември преди 78 години

Анкета

Хареса ли ви концертът на Соня Йончева и Пласидо Доминго в София?

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

Майер Лански – ангелът с мръсно лице

 

Интерпретацията, която прави Харви Кайтел на Майер Лански е модерна класика, която трябва да се изучава като образец на актьорско майсторство в киноучилищата.

В "Заповед за арест. Как станах враг номер едно на Путин" се оглежда България на ББ

 

"Горещо я препоръчвам на всички – и на русофили, и на русофоби; и на разумно мислещи, и на изначално предубедени; и на силно ангажирани, и на напълно безразлични; и на много информирани, и на малко знаещи" - ревю на Николай Слатински

Дуилиу Замфиреску, за когото изкуството не бива да репродуцира действителността

 

Трилогията на класика представя и участието на северната ни съседка в Руско- турската война от 1877- 1878 г.