„Пето измерение“ е темата на тазгодишното издание на АСТ Фестивал за свободен театър. От 2011 г. събитието е форум за независими театрални и танцови продукции. 

В последните пет години фестивалът акцентира върху нуждата от развитие и разпознаваемост на свободната професионална сцена в България и нейния облик в световен мащаб. Тазгодишното издание има за цел да обобщи постигнатото досега, като се фокусира върху продукцията от края на 2014 и 2015 г., а също и като представи това, което предстои в сферата на независимите изкуства. Интензивната програма на четирите дни на фестивала включва както представления, така и дневни артистични събития, образователна и музикална програма, както и Open space формат с чуждестранни гости и лектори. След успешното домакинство на Есенната среща на IETM в София точно преди година, петото издание на АСТ Фестивал запазва мисията си да представя, обединява и развива свободната изпълнителска сцена в страната. 

Жури в състав театралният изследовател Мира Тодорова, кураторът Владия Михайлова и драматургът Георги Тенев избра осем представления, които ще оформят основната програма на АСТ Фестивал за свободен театър между 19 и 22 ноември 2015 г. 

Фестивалът ще открие премиерата на „Математика на сърцето“ на Сдружение „По действителен случай“. „Дзен игра“ на хореографа Живко Желязков е другото премиерно заглавие.

Към „Петото измерение“ на АСТ Фестивал за свободен театър ще се присъединят още два съвсем нови спектакъла, които за пръв път ще се играят през месец октомври - „Да купиш история” с режисьор Борис Зафиров и представлението на Стефани Ханджийска “TheTimeStopper”. 

Представителната извадка за работата на независимата сцена през последната година е обобщена в четири спектакъла: Международният проект или „театралният наръчник за (разочаровани) принцеси на три езика“, режисиран от Гергана Димитрова -  „Пепеляшки ООД”, документалното представление с режисьор Неда Соколовска - „Установено при огледа”, „Филоктет“ по Хайнер Мюлер на Весела Василева и “Balkan Dance Reality Show”, създаден от четирима изпълнители от България, Хърватия и Германия (Ива Свещарова, Вили Прагер, Соня Преград и Розе Берман). 

Представленията ще се играят в ДНК – пространство за съвременен танц и пърформанс, Derida Dance Center, Център за култура и дебат „Червената къща“ и Гьоте институт – София. 

Основен организатор на фестивала е Асоциация за свободен театър (АСТ), която обединява над 60 организации и професионални артисти на свободна практика в сферата на изпълнителските изкуства. Сред целите на асоциацията са да подпомага, изследва и обогатява свободната театрална и танцова сцена в страната, да отстоява правото на по-добри условия за работа на принципа на свободната инициатива и проектното начало, да насърчава разнообразни артистични практики, да развива нови аудитории, да въвлича българската свободна сцена в процесите на европейското културно поле и да я представя активно в международен контекст. В логиката на тези идеи е и активното намерение от следващата година артистичната програма на АСТ Фестивал за свободен театър да съдържа сериозно международно участие.  

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ПОЗИЦИЯ

    Библио-сарайският синдром

    В България проруската Пета колона е проникнала масово в парламента, правителството, президентството (особено!) и в съдебната система. Ние сме единствената страна в ЕС и НАТО, начело на която стои отявлен прорашистки държавен глава

„Шекспир е правилният път за всички умове, които са изгубили равновесие“.

Джеймс Джойс, ирландски писател, роден на 2 февруари преди 141 години

Анкета

Подпишете се в подкрепа на украинския народ!

Путин е престъпник! - 89.2%

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Поетът Кирил Кадийски - блъф и метафори

 

Поетическият език в творбите му често достига, а и преминава оттатък напрегнатата граница на допустимото или по-скоро на приетото по „канона”, за художествено

Двете тела на императрицата: „Корсаж“ 

 

Образът на Сиси е неравен: тя живее с травмите си вече десетилетия – смъртта на дъщеря й се появява само под формата на обвинение от страна на императора

Филмът "Ботев": номерът не мина

 

Обществото се почувства засегнато, заваляха критики. Но хубавото на филма „Ботев“ е реакцията срещу него. Тя показва, че българската аудитория вече ясно различава пропагандата от изкуството в подходите към историята