КРЕМЕНА НИКОЛОВА - ФЛОР

Жерар Косе няма да успее да пристигне в София за концерта със Софийската филхармония на 25 ноември заради Ковид пандемията. На негово място ще имаме удоволствието да слушаме  Людмил Ангелов, който ще представи Първи концерт за пиано от П. И. Чайковски. В програмата са включени и: Х. Берлиоз - Увертюра „Римски карнавал" и С. Прокофиев - избрани откъси от балета "Ромео и Жулиета". Диригент на вечерта е маестро Ян-Латам Кьониг.

 Едно от най-обичаните произведения на всички времена, концертът за пиано на Чайковски впечатлява със своята виртуозност, ефектност, подчертана патетичност и романтично опиянение. Блестящата техника и изключително красивият и завладяващ тематизъм определят музиката и в трите му части. При първото му представяне Ханс фон Бюлов оценява идеите на Концерта с думите „оригинални", „благородни", „мощни", „интересни", „изобилни" и пр. С този Концерт, както и с Шестата си симфония, Чайковски се прощава с публиката на последния, дирижиран от него концерт, при откриването на Карнеги хол в Ню Йорк. От 1958 Първият концерт е в задължителната програма на Международния конкурс „Чайковски".

 Популярен на петте континента, Людмил Ангелов е изнасял рецитали, камерни концерти и е бил солиcт на реномирани оркестри, под палката на световноизвестни диригенти. Свирил е в Берлинската Филхармония, "Музикферайн" във Виена, "Концертгебау" в Амстердам, "Плейел" и "Гаво" в Париж, "Линкълн Център" в Ню-Йорк, "Ла Скала" в Милано, "Алтеопер" във Франкфурт, "Херкулес" в Мюнхен, BOZAR в Брюксел, KKL в Люцерн, Операта в Монте Карло, Цюрихската опера, "Аудиторио Насионал" в Мадрид, залата на Московската консерватория, Националната филхармония и Националната опера във Варшава, KBS в Сеул и много други.

Людмил Ангелов е носител на наградата "Аполон Токсофорос" и член-кореспондент на Кралската Академия на изящните изкуства в Толедо. През 2011 е награден от Министерството на културата на Полша с медал "Глориа Артис" за заслуги в популяризирането на полската музика по света, а през 2015 е удостоен с Голямата награда на град Варна за цялостната си дейност. Преподава като почетен професор в Нов български университет, където ежегодно изнася и майсторски клас. Канен е за жури на международни конкурси, между които „Фр. Шопен" във Варшава през 2010, 2015 и 2020 г.

 Роденият във Великобритания Ян Латам-Кьониг е музикален директор на "Новая опера" в Москва от 2011 г. и главен диригент на Фландърския симфоничен оркестър в Бурж, Белгия. Има ангажименти с Нов национален театър в Токио, Финландската и Полската национална опера, Държавния театър в Сантяго. Музикален директор е на Вроцлавската филхармония и на Певческия фестивал Вратиславия. Артистичен директор е на Cantiere Internazionale d'Arte в Монтепулчиано, на Младежка филхармония Яначек, оркестъра в Порто, Театро Масимо в Палермо, Orquesta Filarmónica de la UNAM в Мексико сити. Гостува на различни оркестри в Съединените щати (Филхармонията на Лос Анжелис, Камерния оркестър на Сейнт Пол), Япония (Токио Метрополитен Симфони и Токио симфони), Франция (Оркестъра на Френското радио и Националния оркестър на Бордо), на водещи европейски оркестри – Холандската радио филхармония, Ротердамска филхармония, Датски и Шведски радиооркестри, Стокхолмска, Дрезденска филхармония, Радиосимфоничен оркестър – Берлин и др. Многократно гостува в Италия. От 2001 дирижира с оркестъра на Академия Санта Чечилия цикъл Бетовенови концерти с участието на Евгени Кисин. През 2004 поставя премиерно в Чили Питър Граймс, дирижира концерти в Токио, Амстердам и Буенос Айрес.

 Латам-Кьониг заема поста музикален директор на Филхармоничния оркестър на Страсбург и на Националната опера на Рен (1997-2002). Поставя Пучини, Р. Щраус, Бритън. Спектакълът, дирижиран от него, "Диалози на кармелитките" от Пуленк печели наградата Клод-Ростан за най-добра регионална оперна постановка (1999), както и Diapason d'or за най-добра видеореализация на опера (2001). В Стасбург репертоарът му включва Макбет, Бохеми, Питър Граймс, Тристан и Изолда, Пелеас и Мелизанда, Кармен и операта Die Tote Stadt на Ерих Корнголд. Гастролира с Венус и Адонис на Ханс Вернер Хенце (в Генуа), Тоска (Опера на Бастилията), Диалозите на кармелитките, Йенуфа, Хамлет (Кралска датска опера) и Ломбардци (Сантяго де Чили). Редовно дирижира оркестрите в Шатле и Баден-Баден.

За съжаление вече няма да имаме възможност за организирана мобилна лаборатория на място в залата и всички, които нямат Зелен сертификат трябва сами да се погрижат за своето тестване. Благодарим за разбирането! 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

„Има едно нещо в този огромен свят, което е сигурно – щастието е за тези, които се опитват да бъдат щастливи. Можем да бъдем аз, вие, всеки друг. Щастието е нагласа на ума, а не на тялото.“

Дъглас Феърбанкс, американски актьор, сценарист, режисьор и продуцент, роден на 23 май преди 139 години

Анкета

Подпишете се в подкрепа на украинския народ!

Путин е престъпник! - 89.2%

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

“Величие и низост" показва какви политици липсват днес

 

 Твърде много са чембърлейните и твърде малко чърчилите в днешната политика. Твърде малко и твърде малки

Нагоре по обратния път 

 

Литературните умения на един професор по право

Гледайте “Второто освобождение”

 

Ние винаги на 1 февруари отбелязваме гибелта на жертвите на Народния съд и избиването на интелектуалния елит. Но всъщност чрез този филм ще разберете много по-страшното за бъдещето ни пречупване на българската нация - което виждаме и днес с реакциите на войната, с хилещите се емотикончета на снимките от Буча, в речника на водещите ни политици.