ГРИГОР ПЕТРОВ
Преди дни в киносалоните у нас тръгна дългоочаквания пети филм за незабравимия персонаж Терминатор. В главната роля след 9-годишно прекъсване се завърна Арнолд Шварценегер. Компания му правят Емилия Кларк, нашумяла с участието си в хитовия сериал „Игра на тровове“ и номинирания за „Оскар“ Дж. К. Симънс, който се отличи с малка, но ключова роля. Режисьор на продукцията е Алън Тейлър.
Екипът зад новия филм за незабравимия герой на Джеймс Камерън, създаден преди повече от 30 години, залага на печеливша и вече изпробвана формула. Почитателите на поредицата отново ще се си припомнят образа на Шварценегер от първия „Терминатор“, както и направения от течен метал и заемащ всякакви форми негов враг от продължението. Тези, които не са гледали поредицата, пък ще се забавляват от атрактивните бойни сцени и пътни каскади. Това, ако си падат по екшъна.
Като цяло сюжетът лежи на концепцията, че който променя настоящето, променя и бъдещето. В случая – който променя миналото, променя настоящето и съответно – бъдещето. Най-важното е обратът, настъпил при Джон Конър, един от най-важните герои. Ще го видите, ако решите да гледате филма, но идеята на Тейлър определено е свежа.
Шварценегер отново влиза отлично в може би най-добрата си роля във филмовата си кариера – тази на терминатор „Т-800“. Той е забавно странен в социален аспект, опитвайки се да комуникира с хората. Героят губи физическите сблъсъци с по-новите терминатори, но печели симпатии със своята непримиримост. Не липсва и иронията с напредналата възраст на актьора, който е наричан от Сара Конър Pops, което може да се преведе като Татенцето или Стария.
„Терминатор: Генисис“ не разочарова, но и не впечатлява много. Създателите определено надминават предишните 2 части, като се връщат към вече изпробваното в лентите от 1984 и 1991 г. Времето минава бързо, екшънът е налице, както и забавните диалози. В края „Т-800“ дори се ъпгрейдва, при загатването за продължение. Все пак у зрителя обаче остава привкусът, че прожекцията е допълнително „изстискване“ на вече успешен продукт, без да е създадено нещо наистина ново и оригинално.