СВЕТЛАНА ДЖАМДЖИЕВА, clubz.bg

Новият програмен директор на БНТ Емил Кошлуков, който води и собствено предаване в националната телевизия, е много недоволен от предаването "Денят започва с култура". Това е единственото всекидневно предаване за култура в целия български ефир, което е утвърдено и има своя ревностна публика.

Кошлуков е дал срок две седмици на екипа да удвои рейтинга на предаването, в противен случай били предупредени, че ще бъдат сменени с хора, които "могат и знаят как да се направи" исканото от Кошлуков. А изискването му било следното: екипът да представи план за драстична промяна на струкурата и тематиката на предаването, като се спрат дискусионните форми и се придаде "по-лайфстайл звучене", а за културата да се говори на "популярен език".

Екипът остро е реагирал срещу това посегателство. Журналистите подготвили писмо, с което да декларират отказ да се срещнат с Кошлуков. Наложило се генералният директор на БНТ вчера да се срещне с екипа, а разговорът продължил близо два часа.

сновна тема на разговора била арогантното поведение и директните опити за намеса от страна на Кошлуков, свързани с гостуването на Емил Джасим в предаването същия ден (Джасим е популярен критик на овладяната държава и активист на партия "Да, България", б.р.). Кошлуков дал ясно да се разбере, че присъствието на Джасим в студиото се разглежда като политическа демонстрация, а не като гостуване на преподавател по история по темата за изучаване на комунизма в средното образование.

На "Сан Стефано" коментират, че вероятна причина за натиска, на който е подложен екипът, е фактът, че предаването продължи да прави теми за свободата на словото, за проблемите с национализма и патриотарството, а предната седмица  направи  20-минутен дискусионен панел "Бялата книга за свободата на словото”.

"Ако искат да се харесат на Кошлуков, трябва да канят Цветелина Янева*",  подхвърляли колегите им от други редакции.

"Мисля, че след разговора ни колегите вече са спокойни, коментира пред Клуб Z генералният директор Константин Каменаров. Никой няма намерение да сваля предаването или да гони екипа. Предаването е специфично и не може да се очаква да гони рейтинг или да няма известна елитарност в изказа.  Това, което аз им препоръчах, е да се мисли как да стане по-разчупено, да не е само говорене.

Нямам нищо против "скандални" теми, стига да са направени така, че да отговарят на журналистическите стандарти - да се спазва баланс. Няма забранени гости.

Това предаване е безценно, то има своята публика, и то значима - публика, която създава обществено мнение. И мисля, че само тази телевизия може да си позволи такова предаване."

---

* Бел. ред - пояснение за редовни зрители на "Денят започва с култура": Цветелина Янева е видна попфолк дива, чийто рязък личен и творчески възход мнозина са склонни да си обясняват с близките й интимни отношения с депутата "само-издател" и "не-олигарх" Делян Пеевски.

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

"Когато искаш да намериш жест, когато търсиш как да играеш на сцената, трябва само едно - да се вслушаш в музиката. Композиторът вече се е погрижил за това."

Мария Калас, оперна дива, родена на 2 декември преди 100 години

Анкета

Ще подарите ли книга за Коледа?

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„Наполеон“ - филм за възхода и падението на един амбициозен лидер

 

Ридли Скот здравата се е потрудил върху своя епос и заслужава похвала, която ще му е необходима в неговото по-нататъшно творческо развитие

„Диада“ без доза щастие

„Диада“ е честно реализиран филм, с уверена и с ясни послания режисура, впечатлява и операторска работа

За „Ваймар експрес“ и силата на таланта

 

На финала авторката на филма търси помирителен жест – тя деликатно и предпазливо, премерено и едва ли не извинявайки се, стига до извода, че личността и пристрастията на Мутафова отстъпва пред силата на нейния талант, което си е и самата истина.