ИВАН САВЧЕВ, "Свободна Европа"

Ема Уотсън прави първите си стъпки във филмовата индустрия, когато е едва на 9 години. Тогава е избрана за ролята на Хърмаяни Грейнджър в екранизацията на книгите "Хари Потър" на Дж. К. Роулинг.

Образът й на интелигентната и смела магьосница се харесва на публиката и я изстрелва под светлината на прожекторите. Днес обаче тя говори открито за предизвикателството на това да израснеш пред очите на целия свят. Подчертава, че психичното здраве е жизненоважно в справянето с напрежението, което славата носи.

След края на поредицата "Хари Потър" Уотсън показва гъвкавостта си като актриса и с роли във филми като "Предимствата да бъдеш аутсайдер", "Кръгът" и "Красавицата и звяра".

С годините започва да използва таланта и отдадеността си, за да защитава редица социално значими каузи като равенството между половете, правата на ЛГБТИ хората, на бежанците и т.н.

Въпреки че в миналото играе ролята на един от основните персонажи в "Хари Потър" на Дж. К. Роулинг, днес Уотсън е в конфликт с авторката заради различните позиции, които двете имат относно правата на транс хората по света.

"Транс хората са такива, каквито казват, че са. Заслужават да живеят, без постоянно да бъдат подлагани под съмнение или да им се говори, че не са тези, за които се представят", казва Уотсън.

В допълнение тя е и един от водещите гласове в борбата за равенство между половете. През 2014 г. става посланик на добра воля на "ООН жени" - организацията на ООН, посветена на равенството между половете и овластяването на жените.

Речите й хвърлят светлина върху важни казуси като неравенството в заплащането, сексуалния тормоз и достъпа до образование за момичета по света.

"Феминизмът означава да дадеш избор на жените. Не е тояга, с която да биеш другите жени. Става дума за свобода и равенство", казва Уотсън в интервю за Би Би Си.

Въпреки натоварения си график, Уотсън успява да отделя време и за своите хобита. Обича да чете и често говори с любов за литературата. Понякога препоръчва книги на своите фенове в социалните мрежи.

"Искам да съм жена от Ренесанса. Искам да рисувам и да пиша. Преди всичко искам да продължа да играя. Просто искам да правя всичко", казва Уотсън за себе си в интервю през 2015 г.

Тя е и твърд защитник на околната среда. Подкрепя множество инициативи, които са свързани с етичната мода.

През последните години Уотсън остави актьорската игра на заден план. Фокусира се върху активизма и личните си начинания, за да създаде положителна промяна в света.

С думите и действията си позиционира себе си както като една от най-запомнящите се актриси, така и като една от най-важните активистки в борбата за социална справедливост.

От емблематичната си роля на Хърмаяни Грейнджър до неуморното си застъпничество за социална справедливост, Уотсън използва платформата си за добро, оставяйки незаличима следа в света.

 

  • БЕЗСМЪРТИЕ

    Девизът „Свобода или смърт“ навърши 250 години

    Фразата е използвана за първи път в църква, когато адвокатът и законодател Патрик Хенри държи пламенна реч, за да убеди колонистите от Вирджиния да се подготвят за война срещу потисническата Великобритания

„Аз свикнах да изразявам всичко, което ме вълнува с помощта на музиката и се старая да сдържам чувствата си – не обичам мелодрамите и превземките.“

Йехуди Менухин, американски цигулар и диригент, роден на 22 април преди 109 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„И аз слязох“ - завещанието на Владимир Зарев

 

Писателят стриктно се придържа към евангелския текст, самият той се стреми да бъде стегнат, лапидарен, обран, ефективен, бяга от многословието...

Възродени звездни мигове от оперното изкуство

 

„Запленени от сцената“ от Огнян Стамболиев – книга от портрети на оперни творци

Дневникът на Борис Делчев – разрез на соцепохата

 С какво обаче записките на литературния критик са чак толкова опасни? Двадесет години след първата публикация, когато страстите са стихнали, а и почти никой от действащите лица вече не е сред живите, те вече се четат по друг начин.