Драмата „Тимбукту“ от Мавритания, номинирана и за „Оскар” за най-добър чуждестранен филм, бе отличена като най-добра на 40-ата церемония по връчването на френските филмови награди „Сезар“, съобщиха световните агенции.

Лентата, режисирана от Абдерахман Сисако взе седем награди на церемония в Париж ден преди връчването на „Оскар”-ите – за най-добро звуково оформление, операторска работа, филмова музика, монтаж, сценарий и режисура.

„Тимбукту” показва действителни събития в древен град, попаднал под контрола на радикални ислямисти.

Наградата за най-добър актьор взе 25-годишният французин Пиер Нине за образа на моделиера Ив Сен-Лорана в едноименния биографичен филм на режисьора Джалил Леспер. Като най-добра актриса бе отличена 26-годишната Адел Ене заради ролята й в комедията на Тома Кайе „Изтребители“.

Американката Кристен Стюарт бе наградена за поддържаща роля в „Clouds of Sils Maria“. Шон Пен получи почетна награда „Сезар” за цялостно творчество.

Сезар“ е националната филмова награда на Франция. Връчва се от 1976 г. от Френската филмова академия. Гласуването се извършва от 2000 професионалисти, без филмови критици.

„Жените владеят света. Няма нужда да спорим, защото те знаят какво правят. Питай Наполеон. Питай Адам. Питай Ричърд Бъртън или Ричи Самбора. Много мъже са рухнали.”

Джон Бон Джоуви, американски музикант, роден на 2 март преди 62 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„Дюн“ - една впечатляваща суперпродукция

 

Вторият филм е съвършен в техническо и визуално отношение.

Опера без... текст?!

 

 

И все пак германската композиторка от румънски произход Адриана Хьолцки вече направи този абсурден авангардистки опит

Между документалното и въображението

 

„Мери. Раждането на Франкенщайн“ – фокус на текста е вглеждането в творческия процес, довел до създаването на най-популярния роман на Мери Шели