Драмата „Тимбукту“ от Мавритания, номинирана и за „Оскар” за най-добър чуждестранен филм, бе отличена като най-добра на 40-ата церемония по връчването на френските филмови награди „Сезар“, съобщиха световните агенции.

Лентата, режисирана от Абдерахман Сисако взе седем награди на церемония в Париж ден преди връчването на „Оскар”-ите – за най-добро звуково оформление, операторска работа, филмова музика, монтаж, сценарий и режисура.

„Тимбукту” показва действителни събития в древен град, попаднал под контрола на радикални ислямисти.

Наградата за най-добър актьор взе 25-годишният французин Пиер Нине за образа на моделиера Ив Сен-Лорана в едноименния биографичен филм на режисьора Джалил Леспер. Като най-добра актриса бе отличена 26-годишната Адел Ене заради ролята й в комедията на Тома Кайе „Изтребители“.

Американката Кристен Стюарт бе наградена за поддържаща роля в „Clouds of Sils Maria“. Шон Пен получи почетна награда „Сезар” за цялостно творчество.

Сезар“ е националната филмова награда на Франция. Връчва се от 1976 г. от Френската филмова академия. Гласуването се извършва от 2000 професионалисти, без филмови критици.

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

„Истинският тест за цивилизацията е как се отнася към безпомощните си членове.“

Пърл Бък, американска писателка, родена на 26 юни преди 130 години

Анкета

Подпишете се в подкрепа на украинския народ!

Путин е престъпник! - 89.2%

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

Путин и КГБ: Как Русия не стана "втора Америка"

В книгата си "Хората на Путин" Катрин Белтън се възползва от типичната за диктаторите свръхподозрителност, която ги кара рано или късно да се обърнат дори срещу най-приближените си

Роман за вкуса на петмеза от детството

 

"Петмез“ е метафора не само на детството, но и на човешкия живот

Детската игра – първите житейски роли

 

Така както детето, детството, е най-близо да несъзнаваното, така и психоаналитичният прочит на литературата за деца отговаря на иманентно присъщото несъзнавано в природата на тази литература.