Провокативната лента на  холандския режисьор Пол Верховен „Тя"  получи "Сезар" за най-добър филм, съобщиха световните агенции. Национална филмова награда на Франция се връчва от 1976 г. Гласуването се извършва от 2 000 професионалисти, като между тях нямат право да участват филмовите критици.

Французойката Изабел Юпер беше отличена за най-добра актриса за главната й роля в „Тя“.  Наградата за най-добър актьор получи Гаспар Юлиел за филма "Това е само краят на света" на канадския режисьор Ксавие Долан. Популярният американски актьор и режисьор Джордж Клуни беше удостоен с почетен "Сезар" . В словото си той не пропусна да отговори на американския президент Тръмп, който в навечерието на церемонията заяви, че „Париж вече не е Париж“.

Ние се описваме като защитници на свободата, но ние не можем да защитим свободата в чужбина, ако я забравим у дома. Да, никой не иска вече да ходи в Париж, защото тук явно е ужасно. Ами ние имаме да поработим по някои неща в Съединените щати. Мисля, че и вие тук имате някои от същите проблеми, така че, успех!", заяви Клуни.

 

„Вложих толкова много енергия да стигна върха, че приемам стреса да бъда там.”

Пласидо Доминго, испански оперен певец, роден на 21 януари преди 84 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„Съседната стая“ - за правото на избор, приятелството и нещата от живота

 

Филмът е елегантно и изтънчено есе за смисъла на живота и за избора на смъртта...

Вслушвания в уроците на мъдростта и времето

В самия край на 2024 г. българската литературно-философска публика беше зарадвана от книгата „Вслушвания“ на Митко Новков, съдържаща дванадесет негови есета...

Писателю, бъди цял!

 

Марин Георгиев отдавна разлайва литературните псета. Причината е в неговия метод, който той никъде не е формулирал, но го приема като нещо дадено и прието, присъщо на душата и морала му. В „Заговорът на мъртвите“ той го обговаря многократно, но никъде не го формулира...