АНИТА ДИМИТРОВА, "Сега"

22 нови български пълнометражни игрални филма, завършени през 2017 и първите два месеца на 2018 г., ще бъдат представени на 22-рия "София филм фест" през март, съобщиха организаторите. Това е рекорд и подобно количество продукция българската кинематография не е произвеждала през годините след 1989-а. 

Фестът се открива в зала 1 на НДК с "Aга" - филм на Милко Лазаров, с който няколко дни по-рано ще се закрие международният фестивал "Берлинале". Копродукцията на България, Германия и Франция е представена като проект с работно заглавие "Нанук" на София Мийтингс тук, на фестивала през 2014 г. В международния конкурс на СФФ са включени дебютите "3/4" на Илиян Метев и "Радиограмофон" на Рузие Хасанова. 

Световна премиера ще има филмът-омнибус "8'19"", състоящ се от шест новели по разкази на Георги Господинов. Различните части са режисирани от Петър Вълчанов, Любомир Младенов, Надя Косева, Кристина Грозева, Владимир Люцканов и номинирания за "Оскар" Теодор Ушев. Продуцент е БНТ. Детският филм "Смартфонът беглец" на Максим Генчев ("Дякон Левски"), "Моторът" на Валентин Гошев ("Самотни сърца"), "Малко късмет за по-късно" на режисьорите Александър Смолянов и Чавдар Живков и "Бандит" на Оги Стоилов/Август Кинг са сред останалите премиерни български ленти.

Прожекции ще имат и 15-те нови игрални филма, които вече се завъртяха на голям екран в София и страната през последните месеци: "Посоки" на Стефан Командарев, "Кораб в стая" на Любомир Младенов, "Дъвка за балончета" на Станислав Тодоров-Роги, "12 А" на Магдалена Ралчева, "Безкрайната градина" на Галин Стоев, "Бензин" на Асен Блатечки и Катерина Горанова, "Лили рибката" на Ясен Григоров, "Секс академия - мъже" на Георги Костов, "Трансгресия" на Вал Тодоров, "Нокаут или всичко, което тя написа" на Ники Илиев, "Воевода" на Зорница София, "Привличане" на Мартин Макариев. "Възвишение" на Виктор Божилов и "Вездесъщият" на Илиян Джевелеков пък са в Балканския конкурс на фестивала.

СФФ ще покаже и 11 документални премиери, сред които "Синко мой" на Павлина Иванова, "Нов живот" на Стефан Иванов, "Ненужен герой" на Стефан Командарев, "Миниатюра за пиано" на Елдора Трайкова и др. Сред филмите с българско участие са документалната мозайка-омнибус "Окупация 1968" - копродукция на Чехия, България ("Агитпроп"), Русия, Полша и Германия, с която ще бъде закрита официалната програма на фестивала, и предизвикателният "Да обичаш Пабло" (Испания-България) с участието на Пенелопе Крус и Хавиер Бардем. 

Общо на 22-рия "София филм фест" ще бъдат представени внушителните 46 български пълнометражни филма - игрални и документални, стари и нови.

Коментари  

0 #1 Гринго 15-02-2018 09:35
Това е много хубава новина!Жалкото е ,че ние в глухата провинция ще се надяваме на телевизията само да ги видим, или ако изтекат в някой торент сайт
Цитиране

„В живота няма второстепенни, епизодични герои, които играят ролята на винтчета.“

Елза Триоле, френска писателка, родена на 24 септември преди 125 години

Анкета

Хареса ли ви концертът на Соня Йончева и Пласидо Доминго в София?

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

Майер Лански – ангелът с мръсно лице

 

Интерпретацията, която прави Харви Кайтел на Майер Лански е модерна класика, която трябва да се изучава като образец на актьорско майсторство в киноучилищата.

В "Заповед за арест. Как станах враг номер едно на Путин" се оглежда България на ББ

 

"Горещо я препоръчвам на всички – и на русофили, и на русофоби; и на разумно мислещи, и на изначално предубедени; и на силно ангажирани, и на напълно безразлични; и на много информирани, и на малко знаещи" - ревю на Николай Слатински

Дуилиу Замфиреску, за когото изкуството не бива да репродуцира действителността

 

Трилогията на класика представя и участието на северната ни съседка в Руско- турската война от 1877- 1878 г.