Новини

 Концертът е на 27 януари в столичната зала "България"

Ръкописът, написан през 1825 г., се състои от девет страници на музикалната композиция. В него са открити бележки и корекции, направени от легендарния композитор, който умира през 1827 г. 

 

Концертът е в Първо студио на БНР, дирижира Константин Добройков...

 

Седемчленно специализирано жури ще разгледа всички предложения и ще избере сред тях финалните номинации в петте категории.

 

Това е най-голямата и успешна театрална продукция, която разказва историята на легендарното фолк-рок дуо Саймън и Гарфънкъл

 

 

"С избора му продължаваме ангажимента си да насърчаваме сътрудничеството със следващото поколение диригенти", отбелязват от Виенската филхармония.

 

 

Тя ще бъде заменена от Лизе Давидсен...

 

Театроведите Албена Тагарева, Асен ТерзиевМира Тодорова, Михаил Байков, Анита Ангелова отговарят на анкета на "Литературен вестник"... 

„Трябва да си дадем сметка, че оставяме нещо след себе си. И това е споменът за нас в децата ни."

Кевин Костнър, американски актьор и режисьор, роден на 18 януари преди 70 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„Съседната стая“ - за правото на избор, приятелството и нещата от живота

 

Филмът е елегантно и изтънчено есе за смисъла на живота и за избора на смъртта...

Вслушвания в уроците на мъдростта и времето

В самия край на 2024 г. българската литературно-философска публика беше зарадвана от книгата „Вслушвания“ на Митко Новков, съдържаща дванадесет негови есета...

Писателю, бъди цял!

 

Марин Георгиев отдавна разлайва литературните псета. Причината е в неговия метод, който той никъде не е формулирал, но го приема като нещо дадено и прието, присъщо на душата и морала му. В „Заговорът на мъртвите“ той го обговаря многократно, но никъде не го формулира...