Сексът и любовта, свободата и табуто, желанието и страстта, минимализъм и висша мода съчетава премиерата на първия български еротичен танцово-театрален спектакъл „Фройд теория за любовта". Премиерните представления са на 20 и 27 май в "Независим театър" и са отворени само за пълнолетни. Част от приходите на „Фройд теория за любовта" ще бъдат дарени на фондация „Една от 8", която помага на жени в борбата им с рака на гърдата.

Писана по текстове на Зигмунд Фройд и консултирана от международно утвърдени психоаналитици, постановката разкрива скритата страна на любовта. В рамките на 5 сцени актьори и танцьори от „Акадамус денс театър“, ръководени от хореографа Семир Алкади и режисьора Тихомир Делидобрев изследват любовта като двигател на човечеството. Въпросите остават без отговор – до колко любовта е грях, до колко грехът е породен от любов и къде е границата между двете.

Хореографът Семир Алкади преплита 6 танцови стила - неокласика (контемпоръри), съвременни танцови техники, burlesque new style, street jazz, show dance и lady style hip-hop. Визията на представлението съчетава богатата палитра на съвременната мода. Актьорите сменят специално изработени костюми и аксесоари, както и дизайнерско бельо на световни марки. Голотата присъства без пълно разкриване, а еротиката силно разпалва въображението. 

 

Акадамус денс театър са Семир Алкади, Мачей Гошниовски, Мирослав Симеонов, Алек Чурчич, Георги Георгиев, Константин Койнов, Веселин Данов, Маргарита Костова, Борислава Стратиева, Райя Андреева, Йоана Цекова, Йоана Иванова, Лилиа Бисерова, Глория Станиславова, Анна Мария Недкова, Александрина Събева, Дани Атанасова, Даниела Янева, Силвия Велева, Лилия Николова, Ивета Станиславова, Милица Спиридонова, Лариса Койнова, Венелина Иванова, Даниела Христова, Калина Стефанова и др.

Семир Алкади е солист и хореограф на балет Акадамус; национален шампион на Финландия за street и show dance; втори в Европа по hip hop; хореограф и постановчик на различни театрално-танцови спектакли във Финландия, продуцирани от балет Hot Cakes. 

Тихомир Делидобрев е завършил НАТФИЗ „Кръстьо Сарафов“, актьорско майсторство за куклен театър; специализира актьорско майсторство за драматичен театър и режисура в СТД „Ал. Калягин“, майсторски клас, Москва. 

 

  • ДЕБЮТ

    „Вяра на баба Вера“ – книга за всяка баба и внучка

    Симпатичната история е разказана от Вяра Георгиева, която дебютира в жанра. Своя дебют като илюстратор на детска книга прави и художничката Габриела Петкова, която печели първия по рода си конкурс, организиран от издателството.

  • СЛЕДИТЕ ОСТАВАТ

    „Оръжията и човекът“, Анна Каменова и… фактите

    „Който бе чел и който не бе чел пиесата измежду тези синковци, разпространяваше заблудата, че Шоу написал тази пиеса само защото мразел българите… Но никой от тях не бе прочел предговора и не бе забелязал, че Шоу говори с топло чувство за „храбра малка България“, която без да насърчава милитаризма, може да бъде героична.“

„Ние сме за света все още една неизвестна кинотеритория. Тепърва трябва да пробиваме - нямаме унгарския, полския, чешкия или немския опит от миналото.”

Никола Рударов, български актьор и режисьор, роден на 6 декември преди 97 години.

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Въпроси откъм сянката

 

Всеки компромис със съвестта и морала се заплаща – това е внушението на „Светлина и сянка“ на Даниел Келман... 

Алчност и нещастие

„Котка върху горещ ламаринен покрив“ в Театър „София“ е не режисьорски, а актьорски театър. Истински актьорски театър без кълчения, мечкарщини, грубиянщини, а фин, изискан, пестелив. Толкова пестелив, че стига до изящество, до на майсенския порцелан изяществото…

Размисли след гледането на втория „Гладиатор“

 

Филмът е силен, ярък и стойностен. Задължителен за гледане и запазване в личната колекция.