„Ние, възрастните, не разбираме децата, тъй като не разбираме по-голямата част от собственото си детство.”

„Колкото по-безупречно изглежда човек външно, толкова повече демони има вътре в него.”

„За нещастие потиснатите емоции не умират. Накарали са ги да замълчат. И те продължават да оказват влияние върху човека отвътре.”

„Любов и работа — това са крайъгълните камъни на нашата човечност.”

„Масите никога не са познавали жаждата за истина. Те искат илюзии, без които не могат да живеят.”

„Обичащият много жени познава жените, обичащият една жена познава любовта.”

„Ако човек почне да се интересува от смисъла на живота или неговата ценност, това означава, че е болен.”

„Анатомията е съдба.”

„Във фантазиите и в множество симптоми главата също се явява като символ на мъжките гениталии или ако предпочитаме да се изразим така, като тяхна репрезентация.”

„Да бъдеш напълно честен със себе си е хубаво упражнение.”

„Истината ще ви направи свободни.”

„Много аналитици сигурно са забелязали, че някои страдащи от натраплива идея пациенти изразяват ужас и възмущение по отношение на обезглавяването като присъда и чувствата им са много по-силни, отколкото по отношение на всеки друг вид смъртно наказание, при което аналитикът трябва да им обяснява, че те разглеждат отрязването на главата като заместител на кастрацията.” 

„Ненавиждам тези писания! Хиляди пъти съм повтарял, че обществото няма права над личния ми живот. Като умра, тогава — заповядайте! Дори и Цвайг, видите ли, иска да увековечи живота ми. Аз му писах: „Който става биограф се задължава да лъже, укрива, лицемерничи, украсява и да крие собствената си некомпетентност.”

„Никога една параноя не е напълно безпочвена.”

„Повечето хора не желаят истински да бъдат свободни, защото свободата натоварва с отговорност, а повечето хора се плашат от отговорността.”

„Понякога една пура е само пура.”

„При анализирането на сънищата шапката сполучливо се е установила като символ на гениталните органи, най-често мъжките.” 

„Първият човек, който е изругал, вместо да хвърли камък, е бащата на цивилизацията.”

„Свободата на индивида не е дар на цивилизацията. Най-голяма свобода е имало преди появата на каквато и да е цивилизация.”

„Сексът започва тогава, когато жената хване мъжа за ръката.”

ЗИГМУНД ФРОЙД - австрийски невролог и психолог, роден на 6 май 1856 г. Основател е на едно от основните течения в психотерапията – психоанализата. Обединява цяло поколение психотерапевти, които постепенно развиват психоанализата, първоначално в Австрия, след това в Швейцария и Германия, а по-късно и във Франция, Англия и САЩ. В годините между двете световни войни психоанализата се налага като нова дисциплина на хуманитарните науки. През 1938 г. под заплахата на националсоциалистическия режим напуска Виена и се установява в Лондон. Много от книгите му са преведени на български. Умира на 23 септември 1939 г.

 

„Благоразумното момиче не трябва да влиза в разговори с непознати жаби.“

Шарл Перо, френски писател, роден на 12 януари преди 397 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Писателю, бъди цял!

 

Марин Георгиев отдавна разлайва литературните псета. Причината е в неговия метод, който той никъде не е формулирал, но го приема като нещо дадено и прието, присъщо на душата и морала му. В „Заговорът на мъртвите“ той го обговаря многократно, но никъде не го формулира...

Въпроси откъм сянката

 

Всеки компромис със съвестта и морала се заплаща – това е внушението на „Светлина и сянка“ на Даниел Келман... 

Алчност и нещастие

„Котка върху горещ ламаринен покрив“ в Театър „София“ е не режисьорски, а актьорски театър. Истински актьорски театър без кълчения, мечкарщини, грубиянщини, а фин, изискан, пестелив. Толкова пестелив, че стига до изящество, до на майсенския порцелан изяществото…