КРЕМЕНА НИКОЛОВА - ФЛОР

На 4 ноември маестро Емил Табаков се завръща на сцената на зала "България" с програма, включваща Осма симфония на Дворжак и Концерт за пиано и оркестър №3 от Сергей Рахманинов. Солист на вечерта е изключителната пианистка Анна Федорова - „Красива, поетична, деликатна и динамична“ (списание Luister)

Анна Федорова е една от водещите млади пианистки в света. От ранна възраст тя демонстрира вродена музикална зрялост и изключителни технически способности. Нейната международна концертна кариера тръгва нагоре още като дете и публиката по целия свят е „изненадана и изумена“ от дълбочината и силата на нейния музикален израз.

С над 33 милиона гледания записът на Анна на живо на Втория концерт за пиано на Рахманинов в Кралския Концертгебау се превърна в най-гледания класически концерт в Youtube и е високо оценен от много известни музиканти.

Анна свири в най-престижните концертни зали на Европа, Северна и Южна Америка и Азия, включително Концертгебау, Карнеги Хол, Роял Фестивал Хол, Елисейски театър в Париж, Тонхале, Цюрих, Паласио де Белас Артес в Мексико, Театро Колон в Буенос Айрес, Louis Vuitton в Париж, Варшавската филхармония, Филхармонията в Гданск, Музеят на изкуството в Тел Авив и много други.

С огромния си концертен репертоар, тя си партнира с оркестри като Кралската филхармония (Лондон), Хонконгски филхармоничен оркестър, Симфоничните оркестри на Далас, Киото, Симфоничния оркестър на Йомиури Нипон и Оркестър на Новия град в Токио (Япония), Холандската филхармония, Израелския камерен оркестър и др. За Channel Classic Федорова записва множество дискове с творби на Рахманинов, Брамс, Лист, Мусоргски и Шопен. В началото на 2021 г. излезе нов документален филм за Рахманинов „Rachmaninoff revisited”, където Анна Федорова е представена заедно с други топ пианисти като: Ефим Бронфман, Михаил Плетньов, Денис Мацуев, Бари Дъглас, Александър Кобрин и Олга Керн.

Музикант с доказан авторитет, маестро Табаков е определян в европейската преса като диригент с „елегантен жест, способен да предаде максимално точно съдържанието на партитурата”. Изявява се на сцените на четири континента – Европа, Америка, Азия, Австралия. Дирижира симфонични оркестри в Япония, САЩ, Австралия, Канада, Южна Корея, Сингапур, Тайван, Бразилия, Южна Африка, десетки оркестри в Европа - френски, руски, италиански, немски; Филхармония „Джордже Енеску” - Букурещ, Македонската филхармония - Скопие, Атинския филхармоничен оркестър, Държавния симфоничен оркестър на Истанбул, Симфоничния оркестър „Борусан” - Истанбул, Президентския симфоничен оркестър на Анкара, дирижира оперни спектакли в Театър „Ла Фениче” – Венеция.

Реализира записите и издаването на близо 50 произведения за български и чужди звукозаписни фирми. Репертоарът му включва над 300 симфонични и оперни творби от всички епохи, на съвременна и най-нова музика.

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

„Истинският тест за цивилизацията е как се отнася към безпомощните си членове.“

Пърл Бък, американска писателка, родена на 26 юни преди 130 години

Анкета

Подпишете се в подкрепа на украинския народ!

Путин е престъпник! - 89.2%

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

Путин и КГБ: Как Русия не стана "втора Америка"

В книгата си "Хората на Путин" Катрин Белтън се възползва от типичната за диктаторите свръхподозрителност, която ги кара рано или късно да се обърнат дори срещу най-приближените си

Роман за вкуса на петмеза от детството

 

"Петмез“ е метафора не само на детството, но и на човешкия живот

Детската игра – първите житейски роли

 

Така както детето, детството, е най-близо да несъзнаваното, така и психоаналитичният прочит на литературата за деца отговаря на иманентно присъщото несъзнавано в природата на тази литература.