КРЕМЕНА НИКОЛОВА - ФЛОР

На 4 ноември маестро Емил Табаков се завръща на сцената на зала "България" с програма, включваща Осма симфония на Дворжак и Концерт за пиано и оркестър №3 от Сергей Рахманинов. Солист на вечерта е изключителната пианистка Анна Федорова - „Красива, поетична, деликатна и динамична“ (списание Luister)

Анна Федорова е една от водещите млади пианистки в света. От ранна възраст тя демонстрира вродена музикална зрялост и изключителни технически способности. Нейната международна концертна кариера тръгва нагоре още като дете и публиката по целия свят е „изненадана и изумена“ от дълбочината и силата на нейния музикален израз.

С над 33 милиона гледания записът на Анна на живо на Втория концерт за пиано на Рахманинов в Кралския Концертгебау се превърна в най-гледания класически концерт в Youtube и е високо оценен от много известни музиканти.

Анна свири в най-престижните концертни зали на Европа, Северна и Южна Америка и Азия, включително Концертгебау, Карнеги Хол, Роял Фестивал Хол, Елисейски театър в Париж, Тонхале, Цюрих, Паласио де Белас Артес в Мексико, Театро Колон в Буенос Айрес, Louis Vuitton в Париж, Варшавската филхармония, Филхармонията в Гданск, Музеят на изкуството в Тел Авив и много други.

С огромния си концертен репертоар, тя си партнира с оркестри като Кралската филхармония (Лондон), Хонконгски филхармоничен оркестър, Симфоничните оркестри на Далас, Киото, Симфоничния оркестър на Йомиури Нипон и Оркестър на Новия град в Токио (Япония), Холандската филхармония, Израелския камерен оркестър и др. За Channel Classic Федорова записва множество дискове с творби на Рахманинов, Брамс, Лист, Мусоргски и Шопен. В началото на 2021 г. излезе нов документален филм за Рахманинов „Rachmaninoff revisited”, където Анна Федорова е представена заедно с други топ пианисти като: Ефим Бронфман, Михаил Плетньов, Денис Мацуев, Бари Дъглас, Александър Кобрин и Олга Керн.

Музикант с доказан авторитет, маестро Табаков е определян в европейската преса като диригент с „елегантен жест, способен да предаде максимално точно съдържанието на партитурата”. Изявява се на сцените на четири континента – Европа, Америка, Азия, Австралия. Дирижира симфонични оркестри в Япония, САЩ, Австралия, Канада, Южна Корея, Сингапур, Тайван, Бразилия, Южна Африка, десетки оркестри в Европа - френски, руски, италиански, немски; Филхармония „Джордже Енеску” - Букурещ, Македонската филхармония - Скопие, Атинския филхармоничен оркестър, Държавния симфоничен оркестър на Истанбул, Симфоничния оркестър „Борусан” - Истанбул, Президентския симфоничен оркестър на Анкара, дирижира оперни спектакли в Театър „Ла Фениче” – Венеция.

Реализира записите и издаването на близо 50 произведения за български и чужди звукозаписни фирми. Репертоарът му включва над 300 симфонични и оперни творби от всички епохи, на съвременна и най-нова музика.

  • АПЛОДИСМЕНТИ

    "Тя беше на много голяма висота..."

    Отзиви на международната оперна критика за дебютната за Соня Йончева роля на Лиза от "Дама Пика" на сцената на Метрополитън опера в Ню Йорк.

„Половината от нещастията на света произлизат от недостига на мъжество да кажеш и да чуеш истината спокойно и в дух на любов.“

Хариет Бичър Стоу, родена на 14 юни преди 214 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Сценарии за бъдещето

Сборникът „Червеният кръст на сцената“ съдържа драматургия и театрална есеистика на Цвета Софрониева, създадени между 1988 и 2024 г. Тя разглежда възможностите на културата да бъде „спешна помощ във време на промяна на отношението на човечеството към самото себе си“.

Тя танцува това лято

 

Заснет в Унгария „само“ за 90 милиона долара , „Балерина“ се очертава да е летен хит и да допринесе за поддържане интереса към легендарния свят на Джон Уик.

Българската дилема: между вера и далавера

 

Да рецензираш Александър Кьосев е – казано на корпоративен език – „истинско предизвикателство“. Но и опасна работа, защото ако я вършиш „необмислена или недомислена“, само ще се регистрираш като позорен участник...