ПАВЕЛ ВАСИЛЕВ

Класиката „Нощта на живите мъртви” на Джордж А. Ромеро е филмът, който на практика създава днешната идея за едно от най-известните чудовища – зомбито. Разказва се за група хора, която се опитва да се защитава от нападащите ги изчадия в една голяма къща, и неразбирателствата помежду им.

Филмът е доста страшен и с доста подтискаща атмосфера. Специалните ефекти са доста добри, защото са създадени не по дигитален път, все пак снимките са от 1968 г. Всичко, което се вижда, е действително пред камерата.  

„Нощта на живите мъртви” е направен със сравнително малко пари – 114 000 долара, но гледайки го, човек не би предположил скромния му бюджет. Фактът, че филмът е чернобял, допринася за това да изглежда още по-страшен. Актьорите също изиграват своите роли отлично. Страхът, напрежението и мъката са изписани по лицата им. Сравнен с днешните филми на ужасите, този печели с автентичността си. Всичко оригинално в този филм днес е превърнато в клише в масовото производство на хоръри. Филмът не е тъп.

За феновете на ужасите това е прекрасен филм, с добре написан сценарий. Но не се препоръчва на по-страхливите.

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

„Щастието е като пеперуда. Ако я преследваме, винаги е извън обсега ни, но ако седнем тихо, може да кацне върху нас.”

Натаниел Хоторн, американски писател, роден на 4 юли преди 218 години

Анкета

Подпишете се в подкрепа на украинския народ!

Путин е престъпник! - 89.2%

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

Езикът като оръжие. Как заговаря обикновеният човек по време на диктатура

 

Българското издание на "Езикът на третия райх" е планирано "много преди изобщо да се заговори за война в Украйна", казва издателят Манол Пейков

Путин и КГБ: Как Русия не стана "втора Америка"

В книгата си "Хората на Путин" Катрин Белтън се възползва от типичната за диктаторите свръхподозрителност, която ги кара рано или късно да се обърнат дори срещу най-приближените си

Роман за вкуса на петмеза от детството

 

"Петмез“ е метафора не само на детството, но и на човешкия живот