ДРУГИТЕ ЗА НЕГО

Елена Сергеевна Булгакова (прототип на Маргарита от ”Майстора и Маргарита): „Булгаков обожаваше театъра и в същото време го ненавиждаше. Така човек се отнася към любима жена, която го е напуснала.”

Тери Гилиъм: „Булгаков продължава великата руска литературна традиция, но я превръща в една истинска, неметафизична одисея на твореца. Той се бори, страда, съмнява се, отчайва се, успява, перчи се, препъва се, пада... И още от първото изречение на „Театрален роман” усещам, че съм попаднал в здравата хватка на Булгаков.”

Крейг Рейн: „Булгаков е първият магически реалист.”

Максимилиан Волошин: „Михаил Булгаков влезе в руската литература с мощ, подобно на Фьодор Достоевски и Лев Толстой.”

Марина Черкашина: По природа Булгаков беше лирик. Сега никой не може да отрече, че той се превърна в сатирика на нашето време. И стана такъв по неволя, защото самата епоха го обрече на този жанр.

Анна Ахматова: „Той беше безподобен в присмеха и проявяваше докрай великолепното си презрение... Той беше гений!”

Вениамин Каверин: Измежду нашите съвременници Булгаков най-много се доближава до Гоголевата традиция – започвайки с „Дяволиада” и завършвайки с „Майстора и Маргарита”.

"Sunday Times": „Булгаков пише остро, силно и ярко – като със скалпел.”

Рита Джулиани: „В „Записки по маншетите” намираме наченки на демонически елементи, характерни за цялото творчество на Булгаков и изразени най-пълно в „Майстора и Маргарита” – роман, който представлява сам по себе си истинска христоматия по демонология.”

С. А. Садихов: „Влиянието на руската класическа литература безспорно се долавя в „Записки по маншетите”. За Булгаков Гогол винаги е бил кумир.”

"The Independant": "Разказите на Булгаков са пример за мъжество и забележителен литературен талант."

Бен Файърман, "Ню Йорк Нюздей": „Десетилетия след смъртта на Булгаков романът "Майстора и Маргарита" се е превърнал в пробен камък за отчуждената младеж в съвременна Русия. Неговите теми за личната независимост, за духовното изкупление и за отказа от облаги от силните на деня отекват мощно сред едно поколение, травматизирано от политическия и социален вътроп през последните години.”

Чарлс Пърси Сноу: „Един от класическите автори на модерната литература.”

Андрей Бели: "Михаил Афанасиевич Булгаков е талантлив писател със самобитно остроумие и прекрасна изобретателност."

Сергей Ермолински: „Сърцето му беше отворено за мъчителните и противоречиви ветрове на времето, животът го блъскаше, удряше, но той не се предаваше и не се криеше на завет, защото не искаше и не умееше да го прави.”

 

МИХАИЛ БУЛГАКОВ - руски писател и драматург, роден в Украйна на 15 май (нов стил) 1891 г. Световната си слава дължи на романа „Майстора и Маргарита“. Публикувал е общо 14 повести и романи; 17 пиеси, киносценария и либрета; над 100 разказа и фейлетона. Още приживе творчеството му е превеждано на френски, английски, немски, италиански, шведски и чешки език. Къщата в Киев, в която Булгаков и семейството му живеят от 1906 до 1919 г., е превърната в музей, официално отворил врати на 15 май 1991 г. за 100-годишнината от рождението на писателя.

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

„Роки е това - гордост, репутация и отказ да бъде поредният скитник в квартала.”

Силвестър Сталоун, американски актьор, роден на 6 юли преди 76 години

Анкета

Подпишете се в подкрепа на украинския народ!

Путин е престъпник! - 89.2%

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

Езикът като оръжие. Как заговаря обикновеният човек по време на диктатура

 

Българското издание на "Езикът на третия райх" е планирано "много преди изобщо да се заговори за война в Украйна", казва издателят Манол Пейков

Путин и КГБ: Как Русия не стана "втора Америка"

В книгата си "Хората на Путин" Катрин Белтън се възползва от типичната за диктаторите свръхподозрителност, която ги кара рано или късно да се обърнат дори срещу най-приближените си

Роман за вкуса на петмеза от детството

 

"Петмез“ е метафора не само на детството, но и на човешкия живот