"Аз съм католик по религия, класик в литературата и роялист по политически убеждения."

"Най-важното за поетите е да пишат толкова малко, колкото е възможно."

"Начинаещите поети имитират. Можещите поети крадат."

"Това, което наричаме начало, често е краят. А да се приключи нещо - често е начало. Краят е там, където започваме."

„Телевизията е медиум за забавление, който позволява на хората да гледат една и съща шега по едно и също време и въпреки това да останат самотни.”

„Не е мъдро да нарушаваш правилата, преди да си се научил да ги спазваш.”

"Светът няма да свърши с взрив, а със стон."

"Където няма църква, няма и дом."

„Една пиеса трябва да те накара да се замислиш. Ако гледам пиеса и я разбера отведнъж, разбирам, че не е била особено добра.”

„Нобеловата награда е билет за собственото ти погребение. Никой не е направил нищо, след като я е получил.”

„Само този, който рискува да стигне прекалено далече, ще открие границите на своите възможности.“

„Понякога нещата стават възможни, стига да ги искаме достатъчно.“

„Самото съществуване на библиотеките е доказателство, че можем все още да имаме надежда за съществуването на човечеството.“

„Ако не си достатъчно силен да наложиш волята си на живота, трябва да се примириш с това, което животът ти предлага.“

„Повечето редактори са нереализирани писатели. Но такива са и повечето писатели.“

„Когато една котка те осинови, нищо не може да се направи, освен да чакаш вятъра да завее в друга посока.“

"Моята поезия има повече допирни точки със съвременниците ми в Америка, отколкото с каквато и да е творба, написана от моето поколение в Англия... Тя не би била това, което е, и ми се струва, че не би била толкова качествена... ако бях роден в Англия и не би била това, което е, ако бях останал в Америка. Всъщност е комбинация от неща. Но по своите източници, по емоционалните си извори идва от Америка."

Т.С. ЕЛИЪТ - англо-американски поет, драматург и литературен критик, роден на 26 септември 1888 г. Творбите му „Любовната песен на Дж. Алфред Пруфрок“, „Пустата земя“ и „Четири квартета“ се смятат за едни от най-великите постижения на модернизма от XX век. Носител на Нобелова награда за литература за 1948 година. Смятан е за един от най-великите литературни критици на XX в. Той има значителен принос за литературната критика, като оказва силно влияние на така наречената „Нова критика“. По някакъв начин той сам пренебрегва и свежда до минимум значимостта на работата си – веднъж казва, че критиката му е просто вторичен продукт на неговата лична поетична работа. Умира на 4 януари 1965 г.

 

  • ДЕБЮТ

    „Вяра на баба Вера“ – книга за всяка баба и внучка

    Симпатичната история е разказана от Вяра Георгиева, която дебютира в жанра. Своя дебют като илюстратор на детска книга прави и художничката Габриела Петкова, която печели първия по рода си конкурс, организиран от издателството.

  • СЛЕДИТЕ ОСТАВАТ

    „Оръжията и човекът“, Анна Каменова и… фактите

    „Който бе чел и който не бе чел пиесата измежду тези синковци, разпространяваше заблудата, че Шоу написал тази пиеса само защото мразел българите… Но никой от тях не бе прочел предговора и не бе забелязал, че Шоу говори с топло чувство за „храбра малка България“, която без да насърчава милитаризма, може да бъде героична.“

„Състоянието на война служи единствено като оправдание за тирания у дома.“

Александър Солженицин, руски писател, роден на 11 декември преди 106 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Въпроси откъм сянката

 

Всеки компромис със съвестта и морала се заплаща – това е внушението на „Светлина и сянка“ на Даниел Келман... 

Алчност и нещастие

„Котка върху горещ ламаринен покрив“ в Театър „София“ е не режисьорски, а актьорски театър. Истински актьорски театър без кълчения, мечкарщини, грубиянщини, а фин, изискан, пестелив. Толкова пестелив, че стига до изящество, до на майсенския порцелан изяществото…

Размисли след гледането на втория „Гладиатор“

 

Филмът е силен, ярък и стойностен. Задължителен за гледане и запазване в личната колекция.