Любка Биаджони, Йоанна Каменарска, Лия Петрова и музикантите от "София Симфоникс" ще представят за първи път в България симфоничната програма „Жените в музиката". Събитието ще се състои на 27 май в столичната зала „България“.

В първа част ще звучи Концерт за цигулка и оркестър от Йоханес Брамс със солист Йоанна Каменарска, а след антракта - Концерт за цигулка и оркестър от Сергей Прокофиев със солист Лия Петрова (Сюита № 1 от "Ромео и Жулиета"). Билети се продават на касата на залата и в мрежата на "Тикетпортал", а цените са от 15 до 30 лв., за ученици, студенти и пенсионери - 10.

Оркестър "София Симфоникс" e основан през 2013 г., а негов артистичен директор и главен диригент е Любка Биаджони. Свирил е в някои от най-престижните концертни зали в Европа и е участвал в множество фестивали. Миналата есен "София Симфоникс" бе партньор на световноизвестния цигулар Найджъл Кенеди по време на двата му концерта в България. 

ЛЮБКА БИАДЖОНИ ЦУ ГУТЕНБЕРГ има българо-италиански корени. Тя получава образованието си в родния си град Рим, където учи философия. Завършва НМА "Проф. Панчо Владигеров" - София, специалност "Хорово дирижиране" в класа на проф. Георги Робев, "Оркестрово дирижиране" при проф. Влади Симеонов и специализира в НМА при проф. Васил Казанджиев. Следват майсторски класове и съвместна работа с диригентите Карл Остерайхер, Густав Кун, Ленард Бърнстейн, Иля Мусин и Валери Георгиев. Поставяла е оперните постановки "Набуко", "Травиата", "Риголето", "Селска чест", като освен режисьор тя е и автор на цялостната визия на спектаклите.

ЙОАННА КАМЕНАРСКА е възпитаничка на Йосиф Радионов, Руджиеро Ричи и Игор Озим. Започва своята солова концертна кариера още на 10-годишна възраст като солистка на детската филхармония "Пионер". От 2008 г. досега е концертмайстор на Хамбургските филхармоници. Ръководи и майсторски класове в Япония и Австрия.

 ЛИЯ ПЕТРОВА е възпитаничка на НМУ "Любомир Пипков" в София, на прочутия цигулар и педагог Огюстен Дюме във Висшето училище "Кралица Елизабет" в Брюксел, учила е и в  музикалната академия "Ханс Айслер" в Берлин. Била е солист на Брюкселската и Люксембургската филхармонии, Камерния оркестър на Лозана, Националния оркестър на Монпелие, филхармониите на Осака и Монте Карло. 

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ПОЗИЦИЯ

    Галин Стоев, режисьор: Живеем в мек вариант на "Коза ностра"

     

    "Ако продължи отглеждането на тази робска стратегия за оцеляване, може би след 100 години тази нация няма да съществува", коментира още Стоев.

     
  • В ТЪРСЕНЕ НА ИСТИНАТА

    „Невидимата искра на Възраждането“

    Тази книга описва малко известни и изключително любопитни факти, нишката на разказа често минава граници и прескача в различни държави. Имена, известни ни от чуждата литература и история се оказват в неочаквани връзки с българи и няма никакво съмнение, че всички подеми, случили се в Европа и Азия са резонирали силно и у нас.

     
  • БЕЗПОДОБНИЯ

    „Масонската ложа и братството на Левски”

    Делото и животът  на Апостола на българската свободата винаги са будили интерес. 

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     

„Науката е диференциално уравнение. Религията е състояние, което поставя граници.“

Алън Тюринг, британски учен, роден на 23 юни преди 109 години

Анкета

Гледате ли културни събития онлайн?

Да - 40%
Не - 50%

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

Заслуженият успех на „Братя“

 

За силното въздействие на сериала допринесе и още нещо – стегнатият му ритъм, компресираният разказ, умението да се пласира интересна и занимателна история в рамките на около 30 минути.

Уди Алън между „Осанна!“ и „Разпни го!“

 

„Само да вметна“  е дългоочакваното защитно слово на легендарния кинаджия

Голата истина за група „Жигули“

 

За каква криза може да се говори в родното ни кино, дори в днешните условия, след като имаме такъв талантлив и плодовит режисьор?