Арън Соркин – носител на „Оскар”, пише сценична версия за Бродуей на култовия роман на Харпър Лий „Да убиеш присмехулник”. Продуцент на спектакъла е Скот Рудин. Двамата работеха заедно по филма „Стив Джобс”.

Рудин е известен и с филмите „Няма място за старите кучета", „Ще се лее кръв", „Социалната мрежа", „Шоуто на Труман", „Семейство Адамс”.  Соркин освен „Оскар” има във визитната си картичка и наградите БАФТА, „Златен глобус” и „Еми”. 

Романът „Да убиеш присмехулник“  е със статут на класика. Публикуван е през 1960 г. Историята и персонажите са донякъде базирани на живота на Харпър Лий, семейството и съседите ѝ, както и на събитията в нейния роден град в Алабама. Обявен е за най-добрия роман на XX век от американското списание „Library Journal” и за най-добрия роман на всички времена във Великобритания. Филмиран е през 1962 г. от Алън Пакула и Робърт Мълиган и носи „Оскар” на Грегъри Пек за ролята на Атикус Финч.

 

„Вложих толкова много енергия да стигна върха, че приемам стреса да бъда там.”

Пласидо Доминго, испански оперен певец, роден на 21 януари преди 84 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„Съседната стая“ - за правото на избор, приятелството и нещата от живота

 

Филмът е елегантно и изтънчено есе за смисъла на живота и за избора на смъртта...

Вслушвания в уроците на мъдростта и времето

В самия край на 2024 г. българската литературно-философска публика беше зарадвана от книгата „Вслушвания“ на Митко Новков, съдържаща дванадесет негови есета...

Писателю, бъди цял!

 

Марин Георгиев отдавна разлайва литературните псета. Причината е в неговия метод, който той никъде не е формулирал, но го приема като нещо дадено и прието, присъщо на душата и морала му. В „Заговорът на мъртвите“ той го обговаря многократно, но никъде не го формулира...