1. "Време разделно" (1987), режисьор Людмил Стайков

2. "Козият рог" (1972), режисьор Методи Андонов

3. "Оркестър без име" (1982), режисьор Людмил Кирков

4. "Вчера" (1988), режисьор Иван Андонов

5. "Осъдени души" (1975), режисьор Въло Радев

6. "Опасен чар" (1984), режисьор Иван Андонов

7. "Крадецът на праскови" (1964), режисьор Въло Радев

8. "Всичко е любов" (1979), режисьор Борислав Шаралиев

9. "Господин за един ден" (1983), режисьор Николай Волев

10. "Лачените обувки на незнайния войн" (1979), режисьор Рангел Вълчанов

Класацията е въз основа на SMS гласуване от Топ 100 в рамките на кампанията "Лачените обувки на българското кино” на Българската национална телевизия. Поводът е  100 години българско кино. Вотът на официалния сайт на медията продължи малко повече от 3 месеца и в него се включиха стотици хиляди зрители. На най-голям ефирен интерес се е радвал "Всичко е любов" - 427 647 гледания, следван от "Опасен чар" – 396 403, и "Оркестър без име"- 360 278.

„Винаги имам проблеми с медиите. Особоно когато им казвам, че искам да живея без трите „П“ – политици, преса, папа.“

Карлос Сантана, виртуозен китарист, роден на 20 юли преди 77 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Поглед назад: меланхолията, която ни влюби в „Изгубени в превода“ на София Копола

 Филмът оставя ярка следа както в съзнанието на зрителите, така и в историята на киното от първото десетилетие на 21-ви век...

Възкръсва ли  американският уестърн?

 

Най-амбициозният проект на Кевин Костнър - „Хоризонт“, е вече факт

Фантастичният свят на магията и езика

 

Слабо звено на „Вавилон: Тайна история“ от Ребека Ф. Куанг е вмъкването на идеята за дискриминацията, която като че ли става неизменна част от съвременната художествена литература...