"Това лято е много интензивно на новини в България. Разместват се някакви пластове от една година тук, но не мога да преценя дали тези размествания ще доведат до изтръгване от две зависимости – тази мафия, която държи държавата и тази свързаност, нездравословна, с Русия."

Това мнение изрази в интервю за Ирина Недева от БНР писателката Ружа Лазарова, автор на книгите "Кръстосани сърца" и "Мавзолей".

Лазарова гледа на случващото се тук с надежда, примесена с отчаяние.

"Да видим дали тези размествания ще доведат до нещо по-добро. От друга страна всичко, което се случва около Паметника на съветската армия, абсолютно ме депресира. Това е абсолютно забаламосване на хората. През това време стават важни неща. Всички само с този паметник се занимават. Защо всичко става толкова сложно? Явно политиците нямат кураж, сложна е обстановката."

Обръщайки внимание върху "еволюцията",  по думите й, на президента Румен Радев през последната година, писателката заяви:

"Той се оказва проводник на Кремъл и на неговите идеи, политика. Виждам, че в момента сме разкъсани. Силите, демократичните, се разцепват, защото хем трябва да се борим срещу мафията, хем срещу руското влияние. Тези два фронта трябва да се държат и е много сложно."

За завръщането на депутатите в сградата на бившия Партиен дом в София за новата парламентарна сесия Лазарова коментира:

"Аз съм потресена. Мислех си в Париж къде се намира народното събрание. Парламентът винаги е в символни сгради, носител на история. И сега къде отиваме? В историята на комунизма. В едно архитектурно ужасяващо сътворение."

 "Участието на "Вагнер" в Африка, в превратите, не се изследва достатъчно. Започна да се говори за "Вагнер" в Африка по време на преврата в Мали преди 3 години, когато се развяха руски знамена. Не съм чела на френски сериозна статия за ролята на "Вагнер" във всички тези промени, които пряко засягат Франция", посочи още Ружа Лазарова.

 Франция е сред западните страни, които "най-много страдат от руската подмолна пропаганда", смята тя. По думите й "най-страшни са изявите на крайната левица" на Жан-Люк Меланшон, която защитава проруски позиции и наесен ще постави въпроса за помощта за Украйна.

 

Източник: БНР

  • АПЛОДИСМЕНТИ

    "Тя беше на много голяма висота..."

    Отзиви на международната оперна критика за дебютната за Соня Йончева роля на Лиза от "Дама Пика" на сцената на Метрополитън опера в Ню Йорк.

„Колко бяха верни думите, които татко каза: „ Всички деца трябва да се грижат за собственото си възпитание. Родителите могат само да дадат съвет и да посочат правилния път, но окончателното формиране на характера се крие в собствените им ръце“.

Ане Франк, авторка на „Het Achterhuis“, родена на 12 юни преди 96 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Сценарии за бъдещето

Сборникът „Червеният кръст на сцената“ съдържа драматургия и театрална есеистика на Цвета Софрониева, създадени между 1988 и 2024 г. Тя разглежда възможностите на културата да бъде „спешна помощ във време на промяна на отношението на човечеството към самото себе си“.

Тя танцува това лято

 

Заснет в Унгария „само“ за 90 милиона долара , „Балерина“ се очертава да е летен хит и да допринесе за поддържане интереса към легендарния свят на Джон Уик.

Българската дилема: между вера и далавера

 

Да рецензираш Александър Кьосев е – казано на корпоративен език – „истинско предизвикателство“. Но и опасна работа, защото ако я вършиш „необмислена или недомислена“, само ще се регистрираш като позорен участник...