„Радостта не се намира във вещите. Тя е в нас самите.“

„Музиката не може да мисли, но тя може да въплъщава мисъл."

„Изкуството престава да е изкуство веднага след като съзнанието ни започне да го възприема като изкуство."

„Творецът на художественото произведение на бъдещето е не кой да е, а художник от настоящето време.“

„Възхищавах се на изпълнителите виртуози, но проклинах виртуозността.“

„Изкуството винаги е било перфектно огледало на обществения строй.“

„И детето, и приятелите ги обичаме само ако знаем как да обичаме. А това мъжът учи от жената.“

„Нещо, което не е вярно за момента, не може да има бъдеще.“

„Мелодията е единствената форма на музиката; музика без мелодия е немислима, а музиката и мелодията са неразделни.“

„Никога не гледайте тромбонистите, това само ги окуражава.“

„Народът е този, който се държи инстинктивно. Народът се държи несъзнателно и на това основание е естествено.“

 

ДРУГИТЕ ЗА НЕГО

"Вагнер има великолепни моменти, но слаби и скучни четвърт часове." — Джоакино Росини

"Музиката на Вагнер е по-добра, отколкото звучи." — Марк Твен

"Когато слушам продължително Вагнер, ме обзема желание да превзема Полша." — Уди Алън

"Колко тъжно! Това име остави дълбока следа в историята на изкуството." — Джузепе Верди, научавайки за края на именития си съперник

РИХАРД ВАГНЕР - германски композитор, театрален предприемач, общественик и диригент, роден на 22 май 1813 г. За разлика от повечето оперни композитори той сам пише винаги и музиката, и либретото си. Първоначално си създава репутация като автор от романтичното направление на Вебер и Майербер, но след това извършва революция в операта със своята концепция за „тотално произведение на изкуството“ (Gesamtkunstwerk), синтезиращо поетично, визуално, музикално и драматично изкуство, което прокламира в поредица есета между 1849 и 1852 г. Реализира идеите си най-пълноценно в първата половина на цикъла опери „Пръстенът на Нибелунгите“. Негова е концепцията за „музикалната драма“ като съвършено единство на поезия, музика и танц, обединени в драматургиката на сценичното изпълнение. 

Умира на 13 февруари 1883 г.

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

„През целия си живот бях преследван от мисълта, че очевидно мъжете не искат да бъдат свободни. Те винаги искат да бъдат роби на някого, например на кариера или жена.“

Марчело Мастрояни, италиански актьор, роден на 28 септември преди 97 години

Анкета

Хареса ли ви концертът на Соня Йончева и Пласидо Доминго в София?

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

Майер Лански – ангелът с мръсно лице

 

Интерпретацията, която прави Харви Кайтел на Майер Лански е модерна класика, която трябва да се изучава като образец на актьорско майсторство в киноучилищата.

В "Заповед за арест. Как станах враг номер едно на Путин" се оглежда България на ББ

 

"Горещо я препоръчвам на всички – и на русофили, и на русофоби; и на разумно мислещи, и на изначално предубедени; и на силно ангажирани, и на напълно безразлични; и на много информирани, и на малко знаещи" - ревю на Николай Слатински

Дуилиу Замфиреску, за когото изкуството не бива да репродуцира действителността

 

Трилогията на класика представя и участието на северната ни съседка в Руско- турската война от 1877- 1878 г.