Ева Вагнер-Паские, правнучката на композитора Рихард Вагнер, е отстранена от борда на директорите на Фестивала в Байройт от своята доста по-млада сестра Катарина, с която имат общ баща, съобщи „Гардиън”. Медията характеризира събитията около предстоящия оперен фест като сапунена опера.

Ева е лишена от всякакви правомощия по отношение на организацията на събитието, става ясно от писмо на ръководството му, изпратено до нейния адвокат. В текста се посочва, че 70-годишната дама „вече не носи отговорност за решенията, които се отнасят до бъдещето на фестивала, и има забрана за присъствието й на репетициите”, цитира писмото classicfm.bg.

Известният диригент Даниел Баренбойм нарече случващото се нечовешко. И други прочути музиканти окачествиха конфликта като абсурден. Братовчедката на сестрите - Нике Вагнер, отбелязва, че Ева Вагнер трябва да заведе дело.

Според германските медии по-младата сестра Вагнер е предизвикала решението на управителния съвет заради диригента Кристиян Тилеман. Той не се разбирал с Ева, която ръководи поставянето на „Тристан и Изолда” – операта трябва да се играе на 25 юли. Тилеман отрича, но е факт, че на по-голямата сестра й е отказан всякакъв достъп до театъра. От ръководството на фестивала в Байройт се въздържат от коментари.

Голямото оперно събитие се провежда от 1876 г. насам. След Втората световна война е възобновено през 1951 г., а организацията му се осъществява от членове на фамилията на Рихард Вагнер. Сестрите Ева и Катарина са начело на борда на директорите от 2008 г.

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

„През целия си живот бях преследван от мисълта, че очевидно мъжете не искат да бъдат свободни. Те винаги искат да бъдат роби на някого, например на кариера или жена.“

Марчело Мастрояни, италиански актьор, роден на 28 септември преди 97 години

Анкета

Хареса ли ви концертът на Соня Йончева и Пласидо Доминго в София?

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

Майер Лански – ангелът с мръсно лице

 

Интерпретацията, която прави Харви Кайтел на Майер Лански е модерна класика, която трябва да се изучава като образец на актьорско майсторство в киноучилищата.

В "Заповед за арест. Как станах враг номер едно на Путин" се оглежда България на ББ

 

"Горещо я препоръчвам на всички – и на русофили, и на русофоби; и на разумно мислещи, и на изначално предубедени; и на силно ангажирани, и на напълно безразлични; и на много информирани, и на малко знаещи" - ревю на Николай Слатински

Дуилиу Замфиреску, за когото изкуството не бива да репродуцира действителността

 

Трилогията на класика представя и участието на северната ни съседка в Руско- турската война от 1877- 1878 г.