„Знам също, че смъртта е единственият бог, който идва, когато го повикаш.“ – „Мраз и огън“

„Обичам библиотеките. Стените от думи около мен, красиви и мъдри, ме карат да се чувствам удобно и сигурно. Винаги ми е по-добре, когато мога да видя, че нещо задържа сенките.“ – „Деветте принца на Амбър“

„Не ме събуждай до края на света… освен ако не е с някакъв много готин специален ефект.“ – „Принц на хаоса“

„Думите нямат значение. Но човек забравя реалността и запомня думите.“ – „Господарят на светлината“

„Няма такова нещо като цивилизация. Думата е измислена само за да означава изкуството да живееш в града.“ – „The Great Book of Amber“

“Внезапно, по време на писането се ражда ситуация, в която виждаш алтернатива на това, което правиш, една луда и дива хазартна ситуация, което може да се справи с проблема, но може да те накара да изглеждаш и тъп, и смешен…или брилянтен – и ти няма как да знаеш кое ще се случи. Е, можеш да играеш на сигурно, разбира се, и да продължиш по предначертания от тебе самия план. Или пък можеш да повярваш на своя личен демон, който ти е предоставил тази луда идея." – „Повярвай на демона си.“

„Ако перифразираме Едип, Хамлет, Лир и всички тези останали момчета: „Иска ми се да бях знаел какво ще стане предварително.“ – „Знакът на еднорога“

„Когато казах, че искам да умра в съня си, всъщност исках да кажа, че искам да бъда стъпкан от слон, докато правя любов.“ – „ The Great Book of Amber“

„- Ти работиш ли за правителството. За което и да е?

– Плащам данъци, което означава, че работя за правителството на непълен работен ден. Да!“ – „Името ми е Легион“

„Вселената не е измислила справедливостта. Това е направил човекът. За съжаление обаче човек трябва да живее във вселената.“ – „The Dream Master“

РОДЖЪР ЗЕЛАЗНИ – американски писател, роден на 13 май 1937 г. Той е една от най-значимите фигури в съвременния фентъзи жанр и научна фантастика. В началото на 60-те години на XX век печели бърза слава на един от най-добрите представители на новата вълна на фантастиката. Носител е на наградите „Небюла“ три пъти и „Хюго“ шест пъти, включително за романите си „Господарят на светлината (1968) и ...“And Call Me Conrad“ (1966) (по-късно публикуван като „This Immortal“). Има изключителен талант в измислянето и изобразяването на светове с правдоподобни магически системи, сили и свръхестествени същества. Впечатляващите описания на детайли от приложната магия в измислените от него светове го отличават от останалите автори в областта. Научната фантастика на Зелазни е силно повлияна от митология и поезия, включително френската, британската и американската класика от късния ХІХ век и ранния ХХ век. Честа тема са богове или хора, превърнали се в богове. Романите и късите му разкази обичайно включват образи от класическата митология, вписани в модерния свят.

Умира на 14 юни 1995 г.

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

„Роки е това - гордост, репутация и отказ да бъде поредният скитник в квартала.”

Силвестър Сталоун, американски актьор, роден на 6 юли преди 76 години

Анкета

Подпишете се в подкрепа на украинския народ!

Путин е престъпник! - 89.2%

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

Езикът като оръжие. Как заговаря обикновеният човек по време на диктатура

 

Българското издание на "Езикът на третия райх" е планирано "много преди изобщо да се заговори за война в Украйна", казва издателят Манол Пейков

Путин и КГБ: Как Русия не стана "втора Америка"

В книгата си "Хората на Путин" Катрин Белтън се възползва от типичната за диктаторите свръхподозрителност, която ги кара рано или късно да се обърнат дори срещу най-приближените си

Роман за вкуса на петмеза от детството

 

"Петмез“ е метафора не само на детството, но и на човешкия живот