„Трябва много да обичаш това, което правиш, защото - особено ако е филм - след време ще започнат да го мразят.“

„Ние имахме достъп до твърде много пари и твърде много техника и малко по малко започнахме да откачаме.“

„Всичко, което изграждаме в голям мащаб или с интензивна страст, докарва хаос.“

„Колкото по-малък е бюджетът, толкова по-големи са идеите. Колкото по-голям е бюджетът, толкова по-малки са те.“

„В моето семейство имаше доста силни личности. Баща ми беше концертиращ флейтист, соло флейта на Тосканини.“

„Винаги съм намирал света на киното за неприятен.“

„Десет дни, които разтърсиха света" на Айзенщайн - отидох да го гледам и бях толкова поразен от този филм, толкова поразен от киното, което може да се прави.“

„Трудното е, че съм над 70, а славата ми се дължи на филми, които съм правил преди 30 години.“

„Джордж Лукас не притежава особена физическа издръжливост. Той беше толкова нещастен, правейки "Междузвездни войни", че просто заяви, че повече няма да прави такова нещо.“

„Изкуството зависи от късмета и таланта.“

„Иронично е, че на 32 години, вероятно най-високият пик в кариерата ми, когато с "Кръстника" имах невероятен успех, аз пак бях някъде другаде, преследвайки други крайни срокове.“

„Обикновено това, в което ще се превърнат най-добрите ви идеи или усилия, се оказва най-много атакувано.“

„Професионалният свят е много по-неприятен, отколкото си мислех. Винаги исках да си върна онзи ентусиазъм, с който правех шоута в колежа.“

„Нещата, за които те уволняват, когато си млад, са същите, които ти носят награди за цялостни постижения, когато остарееш.“

„Научил съм от съпругата и децата си толкова, колкото аз самият съм дал на тях.“

„Като млад идиот глупашки не схванах, че босовете на филмови компании, естествено, предлагат на някого само това, с което самите те могат да правят пари.“

„Не бива да забравяте едно нещо: много филми, за които днес ме възхваляват, по онова време бяха тотални провали, които едва ли някой искаше да гледа.“

„Всеки добър филм живее благодарение на екипната работа.“

ФРАНСИС ФОРД КОПОЛА – американски режисьор и сценарист, роден на 7 април 1939 г. Световна слава постига с „Кръстникът“ и „Апокалипсис сега“. Тези филми му носят най-престижните награди.

 

„Пленяват ме хора, които могат да живеят без страх от последствията, да бъдат страстни без предпазливост, хора, които безумно мразят и обичат.”

Федерико Фелини, италиански режисьор, роден на 20 януари преди 105 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„Съседната стая“ - за правото на избор, приятелството и нещата от живота

 

Филмът е елегантно и изтънчено есе за смисъла на живота и за избора на смъртта...

Вслушвания в уроците на мъдростта и времето

В самия край на 2024 г. българската литературно-философска публика беше зарадвана от книгата „Вслушвания“ на Митко Новков, съдържаща дванадесет негови есета...

Писателю, бъди цял!

 

Марин Георгиев отдавна разлайва литературните псета. Причината е в неговия метод, който той никъде не е формулирал, но го приема като нещо дадено и прието, присъщо на душата и морала му. В „Заговорът на мъртвите“ той го обговаря многократно, но никъде не го формулира...