„Истината – крава, която не дава мляко на скептиците, а им дава възможност да доят бика.“

„Най-добрата проверка за цивилизационността на една нация – как нацията се грижи за нямащите.“

„Клетва – капан за добродетелите.“

„Първият ни дълг – да служим на обществото.“

„Богатството поражда повече оправдания, отколкото престъплението.“

„Никой не достига величие благодарение на подражание.“

„Патриотизмът е последното убежище на негодника.“

„Упоритото безрасъдство е последното убежище на виновния.“

„Пътят към ада е постлан с добри намерения.“

„Красота без доброта умира непотърсена.“

„Крайният резултат на всички амбиции е да бъдеш щастлив вкъщи.“

Докато правиш своя избор в живота, не забравяй да живееш.“

„Нищо друго, измислено от човека, не е породило толкова много радост, колкото добрата кръчма или хан.“

„Да живееш - означава непрекъснато да се движиш напред.“

„Любопитство - едно от най-неизменните и очевидни свойства на мощния интелект.“

„Езикът е дрехата на мислите.“

„Добротата е под наша власт; страстта - не.“

„Любов - това е мъдростта на глупака и глупостта на мъдреца.“

„Има хора, които цял живот не могат да отвикнат от своята младост.“

„Разнообразие - неизчерпаем източник на удоволствие.“

„Музиката - единственото безгрешно чувствено наслаждение.“

„Доверие към самия себе си - първото необходимо условие за големи начинания.“

„Честност без знания - слаби и безсмислени, а знания без честност - много опасни.“

„Основното достойнство на човек - умението да се противопоставя сам на себе си.“

„Дилемата на критика: по-добре да обидиш автора, като му кажеш истината, или да излъжеш, унижавайки самия себе си.“

„Завист - постоянна потребност на ума, рядко поддаваща се на лечение от култура и философия.“

„Колкото и да хитрува спекулативното мислене, две по две, както и по-рано, си остава четири.“

„Предразсъдъците нямат разумно основание, затова не трябва да бъдат опровергавани с разумни доводи.“

„Примерът въздейства по-силно, отколкото проповедта.“

„Писателят е талантлив, ако той умее да представи новото за обичайно, а обичайното - за ново.“

„Хората са по-постоянни в своята ненавист, отколкото в любовта.“

„ Ако искаш да обичаш дълго, обичай с разсъдъка, а не със сърцето.“

„Този, който не чувства болка, не вярва в нейното съществуване.“

САМЮЕЛ ДЖОНСЪН -  английски поет, есеист, литературен критик, биограф, редактор и лексикограф, роден на 18 септември 1709 г. През  1755 г. е публикуват неговият „Речник на английския език“, който оказва силно влияние върху развитието на съвременния английски език и е определен за „едно от най-големите постижения в науката“. Носи му слава и признание и до публикуването 150 години по-късно на първия Оксфордски речник се счита за най-качествения английски речник. Пише множество есета, анотирано издание на пиесите на Шекспир и популярният роман „Историята на Раселас, принц на Абисиния“. 

След смъртта му (13 декември 1784 г.) е признат за един от най-влиятелните английски литературни критици.

 

„Анализирането на вярата не включва задължително метод за живеене без нея.”

Юлия Кръстева, българо-френска писателка, феминистка, критик и философ, родена на 24 юни преди 83 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Фантастичният свят на магията и езика

 

Слабо звено на „Вавилон: Тайна история“ от Ребека Ф. Куанг е вмъкването на идеята за дискриминацията, която като че ли става неизменна част от съвременната художествена литература...

„Back to Black“ – новият биографичен филм за Ейми Уайнхаус

 

Биографичните филми работят тогава, когато разглеждат малка и слабо позната част от живота на героя и фокусират вниманието си върху нея

Метерлинк на XXI век

 

Не на последно място, говорейки за Саманта Швеблин и конкретно за сборника „Седем празни къщи“, няма как да подминем и факта, че той е постпандемичен, което засилва темата за самотата, за счупените връзки, за личните лудости…