„Говоренето не струва нищо, освен ако не е в Конгреса.“
„Не мога да пиша, ако има някой друг в къщата, дори чистачката.“
„Въображението ми функционира много по-добре, когато не се налага да комуникирам с хора.“
„Колко лесно е да излъжеш, когато знаеш, че ще умреш.“
„Честността е най-лошата политика, която мога да си представя.“
„Няма нищо по-глупаво от бъдеще без история.“
„Нито животът, нито природата се интересуват от това дали справедливостта е възтържествувала.“
„Имам телефона на Греъм Грийн, но не мисля да го използвам. Не търся други писатели, защото знам, че всички ние искаме да сме сами.“
„Страстта на обществото към справедливостта ми се струва скучна и изкуствена.“
„Не искам да познавам филмови режисьори. Не искам да се бъркам в работата им, както не искам и те да се бъркат в моята.“
„Предполагам, че Господ и Дявол танцуват ръка за ръка през цялото време.“
„Бог не ни дава повече, отколкото можем да понесем. Как обаче обработваме случващото се прави ситуацията по-трудна.“
„Ако някой е купил моя книга, знае, че тя не е написана, за да се прави филм от нея.“
„Пиша 4-5 часа на ден, 7 дни в седмицата.“
„Мисля, че Дж. Д. Селинджър е прав да не дава интервюта и да не се появява в публичното пространство.“
ПАТРИША ХАЙСМИТ – американска писателка, родена на 19 януари 1921 г. Авторка е на криминални романи, психологически трилъри и разкази с неочакван край, носителка на най-важните световни награди за детективска литература. Пише и под псевдонима Клеър Морган. Става известна още с първата си книга, „Непознати във влака“ (1950), по която Реймънд Чандлър прави сценарий, а Алфред Хичкок - филм. Поредицата от произведения с един от по-късните ѝ герои, Том Рипли, също става основа за ред екранизации (на режисьорите Вим Вендерс, Антъни Мингела и др.). По романа й „Цената на солта”е сниман успешният филм „Карол” на Тод Хейнс. Умира от рак на 4 февруари 1995 г. в Швейцария.