„Говоренето не струва нищо, освен ако не е в Конгреса.“

„Не мога да пиша, ако има някой друг в къщата, дори чистачката.“

„Въображението ми функционира много по-добре, когато не се налага да комуникирам с хора.“

„Колко лесно е да излъжеш, когато знаеш, че ще умреш.“

„Честността е най-лошата политика, която мога да си представя.“

„Няма нищо по-глупаво от бъдеще без история.“

„Нито животът, нито природата се интересуват от това дали справедливостта е възтържествувала.“

„Имам телефона на Греъм Грийн, но не мисля да го използвам. Не търся други писатели, защото знам, че всички ние искаме да сме сами.“

 „Страстта на обществото към справедливостта ми се струва скучна и изкуствена.“

„Не искам да познавам филмови режисьори. Не искам да се бъркам в работата им, както не искам и те да се бъркат в моята.“

„Предполагам, че Господ и Дявол танцуват ръка за ръка през цялото време.“

„Бог не ни дава повече, отколкото можем да понесем. Как обаче обработваме случващото се прави ситуацията по-трудна.“

„Ако някой е купил моя книга, знае, че тя не е написана, за да се прави филм от нея.“

„Пиша 4-5 часа на ден, 7 дни в седмицата.“

„Мисля, че Дж. Д. Селинджър е прав да не дава интервюта и да не се появява в публичното пространство.“

ПАТРИША ХАЙСМИТ – американска писателка, родена на 19 януари 1921 г. Авторка е на криминални романи, психологически трилъри и разкази с неочакван край, носителка на най-важните световни награди за детективска литература. Пише и под псевдонима Клеър Морган. Става известна още с първата си книга, „Непознати във влака“ (1950), по която Реймънд Чандлър прави сценарий, а Алфред Хичкок - филм. Поредицата от произведения с един от по-късните ѝ герои, Том Рипли, също става основа за ред екранизации (на режисьорите Вим Вендерс, Антъни Мингела и др.). По романа й „Цената на солта”е сниман успешният филм „Карол” на Тод Хейнс. Умира от рак на 4 февруари 1995 г. в Швейцария.

 

  • ДЕБЮТ

    „Вяра на баба Вера“ – книга за всяка баба и внучка

    Симпатичната история е разказана от Вяра Георгиева, която дебютира в жанра. Своя дебют като илюстратор на детска книга прави и художничката Габриела Петкова, която печели първия по рода си конкурс, организиран от издателството.

  • СЛЕДИТЕ ОСТАВАТ

    „Оръжията и човекът“, Анна Каменова и… фактите

    „Който бе чел и който не бе чел пиесата измежду тези синковци, разпространяваше заблудата, че Шоу написал тази пиеса само защото мразел българите… Но никой от тях не бе прочел предговора и не бе забелязал, че Шоу говори с топло чувство за „храбра малка България“, която без да насърчава милитаризма, може да бъде героична.“

„В любовта всички се нуждаем да упражняваме само едно: да си даваме свобода един на друг.”

Райнер Мария Рилке, австрийски поет, роден на 4 декември преди 149 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Алчност и нещастие

„Котка върху горещ ламаринен покрив“ в Театър „София“ е не режисьорски, а актьорски театър. Истински актьорски театър без кълчения, мечкарщини, грубиянщини, а фин, изискан, пестелив. Толкова пестелив, че стига до изящество, до на майсенския порцелан изяществото…

Размисли след гледането на втория „Гладиатор“

 

Филмът е силен, ярък и стойностен. Задължителен за гледане и запазване в личната колекция.

Патриот: автобиографията на Алексей Навални

"Още преди да прочета "Патриот" смътно знаех отнякъде, че фамилията Навални е украинска (укр. Навальний), но не си бях направил труда да проверя това и да се информирам в кое поколение е връзката с Украйна" -  Владимир Сабоурин