ДИЛЯНА ТЕОХАРОВА, "Свободна Европа"

В историята на кинофестивала в Кан почти липсва българско присъствие. Затова участието на режисьорския тандем Весела Казакова и Мина Милева в тазгодишната програма е едно от най-големите постижения за българското кино въобще.

Филмът „Жените наистина плачат“ ще бъде излъчен в рамките на програмата „Особен поглед“. Той е финансиран от Националния филмов център и е подкрепен от френско-немската телевизия АРТЕ.

В главните роли участват трите сестри Екатерина, Весела и Биляна Казакови. Те са професионални актриси, които за пръв път играят съвместно на снимачната площадка именно в „Жените наистина плачат“.

Сред познатите имена в екипа са Ралица Стоянова, Йосиф Сърчаджиев, както и Мария Бакалова, която е избрана с кастинг още преди да добие популярност в Холивуд.

Весела Казакова е родена през 1977 г. в София и завършва актьорско майсторство в НАТФИЗ и продуцентство УНСС. Сред популярните й роли са тези във филмите “Мила от Марс” и „Откраднати очи“.

Актрисата е носителка на множество български и международни награди. Тя застава и зад камера, когато през 2008 г. с Мина Милева създават продуцентската компания Activist38.

Милева завършва анимационна кинорежисура в "LA CAMBRE" Брюксел и НАТФИЗ. Дълги години работи като анимационен режисьор, аниматор и продуцент във Великобритания.

Двете с Казакова са познати като автори на предизвикателни филми, които засягат социално-политически теми. Някои от тях са"Чичо Тони, Тримата глупаци и ДС" и "Звярът е още жив".

През 2019 г. с премиера на фестивала в Локарно се появи и филмът "Котка в стената", наричан „политически некоректен“. На фона на Брекзит той разказва за отношенията на имигранти и местни жители във Великобритания.

Последният им проект „Жените наистина плачат“ е семейна социална драма с биографични елементи от историята на семейство Казакови. „Вдъхновението беше да се представи по по-сложен начин женската природа“, споделя Милева пред Джаз ФМ.

Филмът обаче далеч не се ограничава с личното:„В цялата тази семейна история от жени, в която всяка има отделна лична драма, понякога разгледана по хумористичен начин, стои нератифицирането на Истанбулската конвенция и невъзможността да се справим с проблемите на съвременното общество и защитата на жените.“ – казва Весела Казакова.

На въпрос на „Дневник“ дали филмите им са хибрид между игралното и документалното кино тандемът отговаря: „не е хибрид, това е нашият начин на работа. Това е нашето средство да сме близко до действителността”

„Жените наистина плачат“ ще дебютира на 14 юли, когато екипът ще излезе на червения килим заедно с продуцента Кристоф Брунше.

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

„През целия си живот бях преследван от мисълта, че очевидно мъжете не искат да бъдат свободни. Те винаги искат да бъдат роби на някого, например на кариера или жена.“

Марчело Мастрояни, италиански актьор, роден на 28 септември преди 97 години

Анкета

Хареса ли ви концертът на Соня Йончева и Пласидо Доминго в София?

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

Майер Лански – ангелът с мръсно лице

 

Интерпретацията, която прави Харви Кайтел на Майер Лански е модерна класика, която трябва да се изучава като образец на актьорско майсторство в киноучилищата.

В "Заповед за арест. Как станах враг номер едно на Путин" се оглежда България на ББ

 

"Горещо я препоръчвам на всички – и на русофили, и на русофоби; и на разумно мислещи, и на изначално предубедени; и на силно ангажирани, и на напълно безразлични; и на много информирани, и на малко знаещи" - ревю на Николай Слатински

Дуилиу Замфиреску, за когото изкуството не бива да репродуцира действителността

 

Трилогията на класика представя и участието на северната ни съседка в Руско- турската война от 1877- 1878 г.