Кадър от "Мрак"

...................

Световната премиера на „Мрак“, новият филм на сръбския режисьор Душан Милич, бе в конкурсната програма на фестивала в Триест. Вчера бяха обявени наградите и един от най-ценните трофеи – Наградата на публиката за най-добър пълнометражен филм, бе присъден именно на „Мрак“. Филмът е психологически трилър, чиято история е свързана с последиците от войната в Косово. Копродукцията между Сърбия, Дания, България, Италия и Гърция ще бъде представена пред българската публика в програмата на 26-ия София Филм Фест през месец март. 

В програмата на Триест бе представен също „Жените наистина плачат“ на Мина Милева и Весела Казакова – българско-френската копродукция получи признание и на този авторитетен форум, създаден в навечерието на падането на Берлинската стена като мост към киното на централна и източна Европа. На филма бе присъдена наградата паневропейския фонд Евроимаж и Съвета на Европа в размер на 30 000 евро, които да бъдат използвани за следващия проект на талантливия дамски тандем.

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ПОЗИЦИЯ

    Библио-сарайският синдром

    В България проруската Пета колона е проникнала масово в парламента, правителството, президентството (особено!) и в съдебната система. Ние сме единствената страна в ЕС и НАТО, начело на която стои отявлен прорашистки държавен глава

„Особено хубава е душата на нашия народ, в която са изразени: човечност, свенливост и трудолюбие – елементи, които през вековете запазиха племето ни от гибел

Владимир Димитров – Майстора, художник, роден на 1 февруари преди 141 години

Анкета

Подпишете се в подкрепа на украинския народ!

Путин е престъпник! - 89.2%

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Поетът Кирил Кадийски - блъф и метафори

 

Поетическият език в творбите му често достига, а и преминава оттатък напрегнатата граница на допустимото или по-скоро на приетото по „канона”, за художествено

Двете тела на императрицата: „Корсаж“ 

 

Образът на Сиси е неравен: тя живее с травмите си вече десетилетия – смъртта на дъщеря й се появява само под формата на обвинение от страна на императора

Филмът "Ботев": номерът не мина

 

Обществото се почувства засегнато, заваляха критики. Но хубавото на филма „Ботев“ е реакцията срещу него. Тя показва, че българската аудитория вече ясно различава пропагандата от изкуството в подходите към историята