"Каръци" на сценариста и режисьор Ивайло Христов и оператора Емил Христов взе голямата награда "Златна роза" за най-добър пълнометражен филм, на 33-тия кинофестивал "Златната роза", съобщи в. „Сега”.

Мотивите на журито са: достоверен разказ за духовната самота и житейска безизходица на младия човек в България, силно актьорско присъствие и визуални решения. Филмът взе и още четири награди - за най-добра женска роля на Елена Телбис, на гилдия "Критика" към Съюза на българските филмови дейци, на публиката и на акредитираните журналисти.

Журито беше в състав: председател Стефан Командарев и членове Антония Ковачева, директор на Българска национална филмотека, Киран Коларов, режисьор, Красимир Андонов, оператор и Янина Кашева .

Специалното отличие за телевизионен филм получи "Бартер" на режисьора Атанас Киряков. 

За най-добър режисьор бе обявен Камен Калев за "С лице надолу". 

Наградата за сценарий взе Марин Дамянов за филма "Събирач на трупове".

Най-добър оператор е Веселин Христов за "Жажда".

Приза за най-добра мъжка роля взе Стефан Денолюбов за ролята му в "Докато Ая спеше".

Награда на Съюза на българските филмови дейци и специалната награда на Варна бяха присъдени на "Семейни реликви" на сценариста и режисьора Иван Черкелов. 

За пълнометражен дебют бе отличен "Жажда" на режисьора Светла Цоцоркова.

Диплом за индивидуални постижения за музика взе Калоян Димитров за филмите "Виктория", "С лице надолу" и "Сняг". 

Звездата Клаудия Кардинале беше почетена заради великодушния й към младото българско кино.

Журито за късометражни филми с председател проф. Станимир Трифонов и членове Боряна Матеева и Николай Тодоров реши, че голямата награда "Златна роза" се поделя между "Синът" на режисьора Христо Симеонов и Eссе homo на Димитър Кутманов.

 

  • ДЕБЮТ

    „Вяра на баба Вера“ – книга за всяка баба и внучка

    Симпатичната история е разказана от Вяра Георгиева, която дебютира в жанра. Своя дебют като илюстратор на детска книга прави и художничката Габриела Петкова, която печели първия по рода си конкурс, организиран от издателството.

  • СЛЕДИТЕ ОСТАВАТ

    „Оръжията и човекът“, Анна Каменова и… фактите

    „Който бе чел и който не бе чел пиесата измежду тези синковци, разпространяваше заблудата, че Шоу написал тази пиеса само защото мразел българите… Но никой от тях не бе прочел предговора и не бе забелязал, че Шоу говори с топло чувство за „храбра малка България“, която без да насърчава милитаризма, може да бъде героична.“

„Ние сме за света все още една неизвестна кинотеритория. Тепърва трябва да пробиваме - нямаме унгарския, полския, чешкия или немския опит от миналото.”

Никола Рударов, български актьор и режисьор, роден на 6 декември преди 97 години.

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Въпроси откъм сянката

 

Всеки компромис със съвестта и морала се заплаща – това е внушението на „Светлина и сянка“ на Даниел Келман... 

Алчност и нещастие

„Котка върху горещ ламаринен покрив“ в Театър „София“ е не режисьорски, а актьорски театър. Истински актьорски театър без кълчения, мечкарщини, грубиянщини, а фин, изискан, пестелив. Толкова пестелив, че стига до изящество, до на майсенския порцелан изяществото…

Размисли след гледането на втория „Гладиатор“

 

Филмът е силен, ярък и стойностен. Задължителен за гледане и запазване в личната колекция.