„Каръци” на Ивайло Христов - най-награждаваният български филм през последните години, спечели признанието на Българската филмова академия. Наградите се дават от 1975 г. насам, като са връчвани от Съюза на българските филмови дейци, регистрирал през 2009 г. марката „Филмова академия”. 

 „Каръци" спечели в 6 от общо 12-те категории, в които бе номиниран, уточнява в. „Сега”. Те са за най-добър филм, сценарий на Ивайло Христов, главна мъжка роля на Ованес Торосян, поддържаща мъжка роля на Деян Донков (наградата е поделена с Венцислав Занков за "Семейни реликви" и ... пак Ованес Торосян, но за ролята си в "Прокурорът, защитникът, бащата и неговия син"), филмов монтаж на Тома Вашаров (и за "Прокурорът"), звукорежисура на Светозар Георгиев (и за "11А").

Другият нов български филм с добро качество - "Прокурорът, защитникът, бащата и неговият син", на свой ред бе отличен за режисура - Иглика Трифонова, оператор - Рали Ралчев, поддържаща мъжка роля и музика на Теодосий Спасов (награден и за музиката си към "Бартер" и "Докато Ая спеше", споделящ приза с Валентин Стамов, композитор на "Васил Гендов - мит и реалност"). "Жажда" на Светла Цоцоркова спечели за режисьорски дебют, главна женска роля на - също дебютантката - Моника Найденова, и сценография. 

Най-добрият късометражен филм е "Синът" (спечелил и "Златна роза") по разказа на Деян Енев "Джанго", документален - "Агресията" на Анна Петкова, а анимационен "Любов с превалявания" на Ася Кованова и Андрей Кулев.

Състезаваха се 58 филма - 14 пълнометражни и 11 късометражни игрални, 1 телевизионен, 23 документални ленти и 9 анимации.

„Благоразумното момиче не трябва да влиза в разговори с непознати жаби.“

Шарл Перо, френски писател, роден на 12 януари преди 397 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Писателю, бъди цял!

 

Марин Георгиев отдавна разлайва литературните псета. Причината е в неговия метод, който той никъде не е формулирал, но го приема като нещо дадено и прието, присъщо на душата и морала му. В „Заговорът на мъртвите“ той го обговаря многократно, но никъде не го формулира...

Въпроси откъм сянката

 

Всеки компромис със съвестта и морала се заплаща – това е внушението на „Светлина и сянка“ на Даниел Келман... 

Алчност и нещастие

„Котка върху горещ ламаринен покрив“ в Театър „София“ е не режисьорски, а актьорски театър. Истински актьорски театър без кълчения, мечкарщини, грубиянщини, а фин, изискан, пестелив. Толкова пестелив, че стига до изящество, до на майсенския порцелан изяществото…