Филмът „Страх“ на Ивайло Христов спечели голямата награда на 24-ия международен кинофестивал в Талин „Тъмни нощи”.

Феста в Естония е сред малкото, които се проведоха през тази година, а форматът беше хибриден - на живо и онлайн.

25 филма от различни жанрове бяха представени в конкурсната програма, като призът за най-добър филм взе „Страх“ на Ивайло Христов. Наградата е в размер на 10 хиляди евро.

С този филм трябваше са се открие "Киномания" през ноември, но фестивалът беше отложен за февруари догодина.

Режисьорът Ивайло Христов обясни пред БНР защо е избрал такова заглавие за своя филм:

"Страх" се нарича  - за страхът, който е вътре в нас, който ни пречи да контактуваме нормално с другия, с непознатия. Страх от себе си, страх от това да се влюбиш, страх от това да се изправиш и да кажеш онова, което мислиш, или да направиш това, което смяташ, че е нужно. За онзи страх, който е вътре в нас и който ни пречи да бъдем нормални хора".

Продуцент на проекта е Асен Владимиров, оператор е Емил Христов, в ролите са Светлана Янчева, Майкъл Флеминг, Иван Савов, Красимир Доков, Кристина Янева, Мирослава Гоговска и др.

 

„Благоразумното момиче не трябва да влиза в разговори с непознати жаби.“

Шарл Перо, френски писател, роден на 12 януари преди 397 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Писателю, бъди цял!

 

Марин Георгиев отдавна разлайва литературните псета. Причината е в неговия метод, който той никъде не е формулирал, но го приема като нещо дадено и прието, присъщо на душата и морала му. В „Заговорът на мъртвите“ той го обговаря многократно, но никъде не го формулира...

Въпроси откъм сянката

 

Всеки компромис със съвестта и морала се заплаща – това е внушението на „Светлина и сянка“ на Даниел Келман... 

Алчност и нещастие

„Котка върху горещ ламаринен покрив“ в Театър „София“ е не режисьорски, а актьорски театър. Истински актьорски театър без кълчения, мечкарщини, грубиянщини, а фин, изискан, пестелив. Толкова пестелив, че стига до изящество, до на майсенския порцелан изяществото…