Филмът "Цялата красота и кръвопролитие" на Лора Пойтръс (58), разказващ за кризата с опиоидите в САЩ, спечели наградата "Златен лъв" за най-добър филм на 79-ия кинофестивал във Венеция, съобщиха световните агенции.

Документалистка от Бостън печели втората си голяма награда след "Оскар"-а за най-добър документален филм през 2015 година.

Голямата награда на журито и "Лъв на бъдещето" за най-добра първа творба получи филмът "Сент Омер" на французойката Алис Диоп. "Сребърен лъв" за най-добър режисьор бе присъден на италианеца Лука Гуаданино за филма "Изцяло и напълно".

Кейт Бланшет бе удостоена с наградата за най-добра женска роля за играта си в "Тар" на Тод Фийлд. Ирландецът Колин Фарел получи наградата за най-добра мъжка роля за "Баншитата на Инишърин" на Мартин Макдона.

Наградата "Марчело Мастрояни" за нов актьор или актриса спечели Тейлър Ръсел, също за роля в "Изцяло и напълно".

Специалната награда на журито бе дадена на "Мечките не съществуват" на иранския режисьор Джафар Панахи.

Наградата за най-добър сценарий получи "Баншитата на Инишърин".

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

„Културата е замислена не като игра и не от игра, а в игра.“

Йохан Хьойзинха, холандски филолог и историк, роден на 7 декември преди 151 години

Анкета

Ще подарите ли книга за Коледа?

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„Наполеон“ - филм за възхода и падението на един амбициозен лидер

 

Ридли Скот здравата се е потрудил върху своя епос и заслужава похвала, която ще му е необходима в неговото по-нататъшно творческо развитие

„Диада“ без доза щастие

„Диада“ е честно реализиран филм, с уверена и с ясни послания режисура, впечатлява и операторска работа

За „Ваймар експрес“ и силата на таланта

 

На финала авторката на филма търси помирителен жест – тя деликатно и предпазливо, премерено и едва ли не извинявайки се, стига до извода, че личността и пристрастията на Мутафова отстъпва пред силата на нейния талант, което си е и самата истина.