На 28 януари Мила Михова ще се изправи за първи път пред Софийската филхармония като партньор на един от най-обичаните оперни певци на нашето време сър Брин Терфел. Уелският бас-баритон е пожелал да подкрепи българска певица при своята първа изява в София, съобщиха от Софийската филхармония.

Увертюри, арии и дуети от обичани опери ще чуе публиката в зала “България“. Сред тях ария на Мефистофел из първо действие от едноименната опера от Ариго Бойто, ария на дон Базилио из първо действие от операта „Севилският бръснар“ от Росини, дует на Адина и Дулкамара из второ действие от операта „Любовен еликсир“ от Доницети, Медитация и ария на Таис из второ действие от едноименната опера от Масне, ария на Луиза от сарсуелата „Дъщерите на Зеведео“ от Руперто Чапи. Арии от опери на Вагнер, няколко емблематични песни от мюзикъла „Цигулар на покрива“, ария на Мария от „Уестсайдска история“ и The Impossible dream”  от мюзикъла „Човекът от Ла Манча“ допълват бляскавата вечер, съчетала най-доброто от няколко жанра и епохи. 

„За мен е огромно щастие, че ще започна годината си с точно този концерт. Тази радост е не само заради вълнението от партньорството с артист от мащаба на Брин Терфел, който е абсолютно вдъхновение за мен и всички колеги от моето поколение, а и защото точно тази сценична среща ще отбележи и дебютът ми със Софийска филхармония, който чакам отдавна“, споделя Мила Михова.

Първите си стъпки в операта тя прави под зоркия поглед на майка си – оперната прима Дарина Такова, която е и нейна първа учителка. Стипендиант е на фондация „Райна Кабаиванска” към Нов български университет и фондация „Борис Христов” в Националната академия „Санта Чечилия” в Рим, където специализира при Рената Скотто.

През август 2015 г. дебютира като Фиордилиджи в „Така правят всички“ от В. А. Моцарт на оперния фестивал Опероса в Херцег Нови, Черна гора. Следват изявите ѝ в  9-та симфония от Бетовен (с Оркестра де Камаса де Каскайш и Оейраш в Португалия), ролите на Лучия в „Лучия ди Ламермур” от Доницети, Фортуна и Друзила в „Коронацията на Попея” от Монтеверди. През 2018 г. е избрана да се включи в Accademia Rossiniana „Alberto Zedda” на Росиниевия оперен фестивал в Пезаро – Италия, където участва в множество майсторски класове, семинари и концерти и дебютира като Мадам Кортезе в „Пътуване до Реймс” от Росини в Teatro Rossini. Тя участва като солист в изпълнението на „Стабат матер” от Росини в България и „Малка тържествена меса” в Le Grand Amphitheatre de la Sorbonne  – Париж (в концерт организиран от ROF). Има богата концертна дейност в Италия, Испания, Германия и др.

По покана на фестивала ppIANISSIMO  заедно с Николай Стойков създават проекта BJORK Alternative, който представя исландската изпълнителка и композиторка Бьорк с аранжименти на някои от най-известните ѝ песни във версия за оперна певица и акомпанимент на клавесин, челеста и пиано. По покана на Radio France Musique, изпълняват на живо капсулна версия на този проект, излъчван от Theatre de l’Alliance Francaise в Париж. През 2021 г. реализира рециталите „Славеят и Розата” и „Другото белканто” с пианистката Василена Атанасова.

Сред актуалните й ангажименти се открояват дебют като Абигаиле в “Набуко” на Джузепе Верди в операта в Майнц, Германия, дебют в опера в Аугсбург, Германия в ролята на Мадама Кортезе в “Пътуване до Реймс” на Росини, “Набуко” на фестивала Opera Open в Пловдив и в Държавна опера Варна, както и поредица рецитали в страната и чужбина.

  • ДЕБЮТ

    „Вяра на баба Вера“ – книга за всяка баба и внучка

    Симпатичната история е разказана от Вяра Георгиева, която дебютира в жанра. Своя дебют като илюстратор на детска книга прави и художничката Габриела Петкова, която печели първия по рода си конкурс, организиран от издателството.

  • СЛЕДИТЕ ОСТАВАТ

    „Оръжията и човекът“, Анна Каменова и… фактите

    „Който бе чел и който не бе чел пиесата измежду тези синковци, разпространяваше заблудата, че Шоу написал тази пиеса само защото мразел българите… Но никой от тях не бе прочел предговора и не бе забелязал, че Шоу говори с топло чувство за „храбра малка България“, която без да насърчава милитаризма, може да бъде героична.“

„В любовта всички се нуждаем да упражняваме само едно: да си даваме свобода един на друг.”

Райнер Мария Рилке, австрийски поет, роден на 4 декември преди 149 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Алчност и нещастие

„Котка върху горещ ламаринен покрив“ в Театър „София“ е не режисьорски, а актьорски театър. Истински актьорски театър без кълчения, мечкарщини, грубиянщини, а фин, изискан, пестелив. Толкова пестелив, че стига до изящество, до на майсенския порцелан изяществото…

Размисли след гледането на втория „Гладиатор“

 

Филмът е силен, ярък и стойностен. Задължителен за гледане и запазване в личната колекция.

Патриот: автобиографията на Алексей Навални

"Още преди да прочета "Патриот" смътно знаех отнякъде, че фамилията Навални е украинска (укр. Навальний), но не си бях направил труда да проверя това и да се информирам в кое поколение е връзката с Украйна" -  Владимир Сабоурин