КРЕМЕНА НИКОЛОВА - ФЛОР

Сопраното Мила Михова се присъединява към поредния силен сезон на Националния оркестър. На 24 март тя ще излезе на сцената на зала „България“ като солист в „Магнификат“ на Джон Рутер. Това ще бъде и нейният дебют със Софийската филхармония. Концертът е с участието на Националния филхармоничен хор.

В първата част на забележителната вечер публиката ще има удоволствието да чуе “Вариации на тема Рококо”от Чайковски в изпълнение на челиста Готие Капюсон. Диригент на вечерта е Найден Тодоров.

Написан за сопрано, хор и оркестър, „Магнификат“ е сътворен върху традиционния религиозен химн на Дева Мария, един от трите химна в Новия завет, неотменна част от вечерната служба в католическата и англиканската църква. Вдъхновен от „ликуващите тържества на Дева Мария в латиноамериканските култури“, Рутер замисля творбата като „ярка фиеста с латински вкус“. В допълнение към литургичния латински текст, той избра стихотворение от 15-ти век, което сравнява Мария с роза.

Критиката отбелязва: „Оркестрацията е брилянтна и много цветна, с много тръбни фанфари, допълващи празничния дух на музиката, а лиричните пасажи са сред най-добрите...музиката изплита магия за утеха и мир.“

Сопраното Мила Михова се откроява ярко на съвременната сцена. Възпитаничка на Националната музикална академия, тя учи пеене с майка си – голямата българска прима Дарина Такова и с експерта по метода Voice Craft Лукреция Меса. Талантът ѝ е забелязан от Райна Кабаиванска и Мила става стипендиант на едноименния фонд към НБУ. Със стипендия от Фондация „Борис Христов” тя посещава оперното студио в Националната академия „Санта Чечилия” в Рим, където специализира и с оперната дива Рената Скотто.

През 2018 г. тя е избрана да участва в Accademia Rossiniana „Alberto Zedda” на Росиниевия оперен фестивал в Пезаро, Италия, където участва в множество майсторски класове, семинари и концерти и дебютира в ROF като Мадама Кортезе в “Пътуване до Реймс ” в Театро Росини.

Сред ангажиментите ѝ се открояват и участието в „Така правят всички“ (в ролята на Фиордилиджи ) на В. А. Моцарт на оперния фестивал Опероса в Херцег Нови, Черна гора, участието ѝ като солист в Симфония №9 на Бетовен с Оркестра де Камаса де Каскайш и Оейраш в Португалия и в „Малка празнична меса” в Le Grand Amphitheatre de la Sorbonne в Париж и мн. др.

Страстен почитател на камерната музика, Мила Михова прави поредица от запомнящи се камерни концерти: през 2018 г. изнася рецитал с оперни и камерни арии от Росини в зала “България” в София. През декември същата година изпълнява солов рецитал на камерни и оперни белкантови арии в Националния дворец на културата в София с пиано съпровод на изтъкнатия пианист Ричард Баркър. Заедно с Николай Стойков създават проекта BJORK Alternative по покана на фестивала ppIANISSIMO. Проектът представя исландската изпълнителка Бьорк като композитор с аранжименти на някои от най-известните ѝ песни във версия за оперна певица и акомпанимент на клавесин, челеста и пиано. По покана на Radio France Musique, представят капсулна версия на този проект и на живо по френското национално радио с концерт от Theatre de l’Alliance Francaise Париж.

През 2019 г. участва на Моцартовия фестивал в Правец с виртуозна програма с рядко изпълнявани оперни и камерни арии, отново под акомпанимента на Николай Стойков.

През 2021 г. реализира рециталите “Славеят и Розата “ и “Другото белканто “ с пианистката Василена Атанасова.

Сред актуалните й ангажименти се открояват дебют като Абигаиле в “Набуко” на Джузепе Верди в операта в Майнц, Германия, продукции на “Така правят всички“ и “Отело”, рецитали в Люксембург, Франция и Германия, както и турне с проекта BJORK Alternative в Япония.

  • ДЕБЮТ

    „Вяра на баба Вера“ – книга за всяка баба и внучка

    Симпатичната история е разказана от Вяра Георгиева, която дебютира в жанра. Своя дебют като илюстратор на детска книга прави и художничката Габриела Петкова, която печели първия по рода си конкурс, организиран от издателството.

  • СЛЕДИТЕ ОСТАВАТ

    „Оръжията и човекът“, Анна Каменова и… фактите

    „Който бе чел и който не бе чел пиесата измежду тези синковци, разпространяваше заблудата, че Шоу написал тази пиеса само защото мразел българите… Но никой от тях не бе прочел предговора и не бе забелязал, че Шоу говори с топло чувство за „храбра малка България“, която без да насърчава милитаризма, може да бъде героична.“

„Не можем да обвиняваме човек за това, че защитава своето достойнство. Това е негово задължение.“

Джоузеф Конрад, британски писател от полски произход, роден на 3 декември преди 167 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Алчност и нещастие

„Котка върху горещ ламаринен покрив“ в Театър „София“ е не режисьорски, а актьорски театър. Истински актьорски театър без кълчения, мечкарщини, грубиянщини, а фин, изискан, пестелив. Толкова пестелив, че стига до изящество, до на майсенския порцелан изяществото…

Размисли след гледането на втория „Гладиатор“

 

Филмът е силен, ярък и стойностен. Задължителен за гледане и запазване в личната колекция.

Патриот: автобиографията на Алексей Навални

"Още преди да прочета "Патриот" смътно знаех отнякъде, че фамилията Навални е украинска (укр. Навальний), но не си бях направил труда да проверя това и да се информирам в кое поколение е връзката с Украйна" -  Владимир Сабоурин