Читателите на специализираното списание за кино „Емпайър“ посочиха първата част на „Кръстникът" за най-добър филм за всички времена. Легендарната лента от 1972 г. с Ал Пачино и Марлон Брадно в главните роли измести от лидерската позиция "“Междузвездни войни: Епизод V - Империята отвръща на удара", който оглави класацията през 2014 г. В анкетата са участвали 5 000 киномани. Втората част на „Кръстникът“ от 1974 г. заема 12 място, а третата серия е извън топ 100.

На второ място е „Империята отвръща на удара“, а на трето – „Черният рицар“. В топ 10 са още „Изкуплението Шоушенк“, „Криминале“, „Добри момчета", „Похитителите на изчезналия кивот", „Челюсти", „Междузвездни войни", „Властелинът на пръстените: Задругата на пръстена“.

„Освен такива постоянни фаворите като "Междузвездни войни" и "Изкуплението Шоушенк", е радващо да видим, че и много нови филми са намерили място сред любимците на публиката. Миналогодишните „Първи контакт“ и „La La Land“ се очертават като големи фаворити, а „Първият отмъстител: Войната на героите“ е най-новата адаптация на комикс, завладяла сърцата", заяви Тери Уайт, главен редактор на сп. "Емпайър".

„La La Land“ заема 62 място. 

Пълният топ 100 ТУК

„Да служа ще се радвам, но да прислужвам ще ми дотежи.“

Александър Грибоедов, руски поет, драматург, композитор и допломат, роден на 15 януари преди 230 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Вслушвания в уроците на мъдростта и времето

В самия край на 2024 г. българската литературно-философска публика беше зарадвана от книгата „Вслушвания“ на Митко Новков, съдържаща дванадесет негови есета...

Писателю, бъди цял!

 

Марин Георгиев отдавна разлайва литературните псета. Причината е в неговия метод, който той никъде не е формулирал, но го приема като нещо дадено и прието, присъщо на душата и морала му. В „Заговорът на мъртвите“ той го обговаря многократно, но никъде не го формулира...

Въпроси откъм сянката

 

Всеки компромис със съвестта и морала се заплаща – това е внушението на „Светлина и сянка“ на Даниел Келман...