България продължава да пада в Индекса за медийната свобода на "Репортери без граници" и е на по-ниска позиция от всеки друг член на Европейския съюз. Страната ни е вече на 111 място, докато през 2017 г. е била 109-та, съобщи в. "Сега".

Въпреки, че е сегашният ротационен председател на Европейския съве, България вече е по-ниска в индекса и отколкото всички страни от Западните Балкани, някои от които са кандидати за членство в ЕС.

В изводите на "Репортери без граници" за България се отбелязва, че медийната група със собственик Делян Пеевски има 6 вестника и контролира близо 80% от разпространението на печатните медии. 

Разпределянето от правителството на финансиране от ЕС на определени медии се извършва в пълна липса на прозрачност, което ефективно ги подкупва да бъдат „по-меки” в отразяването си и изцяло да се въздържат от засягане на някои теми.

Заплахите и атаките срещу журналистите са се засилили през последните месеци. Може да се окаже опасно да бъдеш журналист в България, отбелязват "Репортери без граници".

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

"Компютрите сами по себе си са добри, но не и когато поглъщат човека."

Ингви Малмстийн, шведски музикант и композитор, роден на 30 юни преди 59 години  

Анкета

Подпишете се в подкрепа на украинския народ!

Путин е престъпник! - 89.2%

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

Путин и КГБ: Как Русия не стана "втора Америка"

В книгата си "Хората на Путин" Катрин Белтън се възползва от типичната за диктаторите свръхподозрителност, която ги кара рано или късно да се обърнат дори срещу най-приближените си

Роман за вкуса на петмеза от детството

 

"Петмез“ е метафора не само на детството, но и на човешкия живот

Детската игра – първите житейски роли

 

Така както детето, детството, е най-близо да несъзнаваното, така и психоаналитичният прочит на литературата за деца отговаря на иманентно присъщото несъзнавано в природата на тази литература.