Литературата на една нация трябва да израства от националното самоусещане.“

„Половината от нещастията на света произлизат от недостига на мъжество да кажеш и да чуеш истината спокойно и в дух на любов.“

„Жените — ето истинските архитекти на обществото!“

„Няма по-суеверни хора от безбожниците.“

„Най-горчиви са сълзите, пролети над гробовете заради неизказани слова и неизвършени дела.“

„Няма по-голям победител от победителя, победил себе си.“

„Ударите с камшик и насилието са като лауданума: трябва да удвояваш дозата, защото чувствителността намалява.”

„Всеки ум, способен на велика мъка, е способен на добро.”

„Всеки признава,  че усилието, което привиква на помощ цялата сила на тялото и духа е добро за нас. Въпреки това, повечето хора правят всичко възможно, за да го избегнат, а правилото е, че никой не се напряга повече, отколкото предполагат обстоятелствата.”

„Става въпрос да вземеш страната на слабите срещу силните – само най-добрите го правят.”

„Може би е невъзможно за човек, който не върши добро, да не върши и лошо.”

„Във всички аспекти на живота човешкото сърце копнее за красотата. Сред красивите неща, които Бог е направил, е да ни даде дарбата да сме всички еднакви.”

„Миналото, настоящето и бъдещето всъщност са едно – те са днес.”

ХАРИЕТ БИЧЪР СТОУ – американска писателка, родена на 14 юни 1811 г. През 1852 г. е публикуван романа й „Чичо Томовата колиба”, който предизвиква остри дискусии в САЩ. Смята се, че книгата ускорява избухването на Гражданската война. Популярността на Стоу ѝ проправя път към големите национални списания, които започват редовно да публикуват нейни материали. Тя става най-известната жена в Америка и най-честваната писателката в литературните кръгове. През 1853, 1856 и 1859 Стоу пътува из Европа и се запознава с Джордж Елиът, Елизабет Барет Браунинг и съпругата на Лорд Байрон. Но британското обществено мнение се обръща срещу нея, когато тя смело и в писмена форма обвинява лорд Байрон в кръвосмесителна връзка с неговата полу сестра. Това става в момент, когато същото това общество тайно шушука по адрес на лорда, но никой не смее да го обвини открито. Стоу тежко понася британското лицемерие. Към романа „Чичо Томовата колиба“ в САЩ са отправени нападки за достоверност, въпреки, че там нещата би трябвало да са познати от първа ръка. В отговор, Стоу публикува „Ключ към Чичо Томовата колиба“ , в който разкрива своите документални източници. След това написва още един роман срещу робството на цветнокожите „Дред – Разказ за голямото Блато на отчаянието“ (1856). В него се разказва за един драматичен опит за въстание на робите от южните щати. Публикува също и изследвания на социалния живот, есета и малко томче с религиозна поезия. Постепенно здравето й се влошава. Умира на 1 юли 1896 г.

  • ПЪТЕПИС

    "Утре не съществува. Има само днес" - Карибите отвътре

    • Доминиканците са благи и добронамерени хора;
    • Майката тук е на почит, от бащите никой не се интересува, защото майката на децата е сигурна, а бащата никога не е;
    • В Доминикана вечерно време се кара само на дълги светлини. 

„Оскар Уайлд правилно е забелязал, че истинският живот на човека не е непременно този, който той живее.”

Ник Хорнби, английски писател и сценарист, роден на 17 април преди 68 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„И аз слязох“ - завещанието на Владимир Зарев

 

Писателят стриктно се придържа към евангелския текст, самият той се стреми да бъде стегнат, лапидарен, обран, ефективен, бяга от многословието...

Възродени звездни мигове от оперното изкуство

 

„Запленени от сцената“ от Огнян Стамболиев – книга от портрети на оперни творци

Дневникът на Борис Делчев – разрез на соцепохата

 С какво обаче записките на литературния критик са чак толкова опасни? Двадесет години след първата публикация, когато страстите са стихнали, а и почти никой от действащите лица вече не е сред живите, те вече се четат по друг начин.