Цигуларят Найджъл Кенеди (60) направи "на салата" музикалното образование във Великобритания в свое лично мнение пред The Observer, съобщи classicfm.bg. Музикантът съсипа от критики начинът на преподаване и продуктът, който излиза:
„Лениви преподаватели създават музикални клонинги, тласкайки музикантите към твърде голямо наблягане върху техниката. И звукозаписните компании обезличават младите изпълнители и в крайна сметка, всички звучат по един и същи начин. В прекомерно фокусиране върху техниката и преследване на съвършенството, талантливи музиканти остават толкова ужасени от изсвирването на някой неточен тон, че индивидуалността се задушава.
Талантът, колкото и да е невероятен, бива окован. Ако чуете една версия на концерта на Брамс или на Бетовен, и сравните с друга, то, за съжаление, те са твърде сходни.
Начинът на преподаване в повечето институции е протоколно обучение, което на практика не помага на хората да използват мозъка и ушите си - два важни фактора в музиката. Колко талантливи деца в днешно време отиват в тези колежи по цял свят? А колко от тях се превръщат в индивидуалности?
Колман Хоукинс, Фетс Уолър и Луис Армстронг не са взимали подобни уроци. Те просто са се учили от опита. Това означава, че те притежават нещо съвършено уникално…, докато сега ние получаваме поточни линии от пианисти и цигулари, които излизат от конвейр.
Ако слушате записи на Фриц Крайслер в сравнение с Яша Хайфец или Исак Щерн, виждате съвсем различни интерпретации. Става дума за аспекта на интерпретацията, който е важен. Вие не искате Леонардо ди Каприо да изиграе Шекспир точно така, както Лоурънс Оливие го е направил! В актьорското майсторство все пак ги има тези невероятни разлики. При големиге пианисти, като Алфред Корто, Артур Рубинщайн и Владимир Хоровиц, пианото дори звучи като различен инструмент, в различна тоналност."
От Кралската академия за музика в Лондон отговориха с писмо, също публикувано в The Observer:
„В Кралската музикална академия има 24 професори по цигулка, чиято възраст варира от 30 до 92 г. и които имат изключително разнообразен подход... Ние насърчаваме студентите да поемат рискове в изпълненията си на живо и да следват своята муза“.
Към Кенеди има и отправена покана да посети академията, за да се убеди сам, че преценката му е погрешна.