Софийската опера и балет посвети специален спектакъл на 100-годишнината от рождението на Астор Пиацола. Това е балетът „Танго“, който е сред основните събития извън Аржентина, посветени на годишнината.

Спектакълът по музика на един от най-впечатляващите композитори на XX век влиза в репертоара на Софийската опера чрез балета „Танго“.

Продукцията е под патронажа на Алфредо Нестор Атанасоф, посланик на Аржентина в България:

„За мен като посланик на Аржентина, както и за цялото посолство, е истинско удоволствие да споделим тази вест - премиерата на балета „Танго". Тази година ние честваме 90 години от установяване на дипломатически те отношение между България и Аржентина“.

Балерината Марта Петкова се превъплъщава в образа на Черната роза, като на сцената си партнира с Никола Хаджитанев като Тар.

„Много емоционален спектакъл. Моята роля е прекрасна“.

„Целият спектакъл е едно пиршество от емоции, техника, от заря, огън“.

„Танго“ ще се играе и на трите летни сцени на Операта - в Панчарево, Белоградчик и най-новата в Националния исторически музей.

 

СЪСТАВ ЗА СПЕКТАКЪЛА „ ТАНГО“

ЧЕРНА РОЗА-Марта Петкова, Кристина Чочанова- Иванова

ТАР- Никола Хаджитанев, Джон Абенанти

ЛЕНОР- Боряна Петрова, Венера Христова

АНГЕЛ - Емил Йорданов, Цецо Иванов

ЧИСТАЧ - Александър Александров,

Кристиан Манев, Никола Арнаудов

ХЕТА - София Цуцакова- Абенанти, Вяра Иванчева, Милена Тодорова

ЕТА - Елена Петрова, Мина-Василия Стоянова

ВУ - Теодор Воденичаров, Георги Аспарухов

УЛИЧНИК - Георги Банчев

„Благоразумното момиче не трябва да влиза в разговори с непознати жаби.“

Шарл Перо, френски писател, роден на 12 януари преди 397 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Писателю, бъди цял!

 

Марин Георгиев отдавна разлайва литературните псета. Причината е в неговия метод, който той никъде не е формулирал, но го приема като нещо дадено и прието, присъщо на душата и морала му. В „Заговорът на мъртвите“ той го обговаря многократно, но никъде не го формулира...

Въпроси откъм сянката

 

Всеки компромис със съвестта и морала се заплаща – това е внушението на „Светлина и сянка“ на Даниел Келман... 

Алчност и нещастие

„Котка върху горещ ламаринен покрив“ в Театър „София“ е не режисьорски, а актьорски театър. Истински актьорски театър без кълчения, мечкарщини, грубиянщини, а фин, изискан, пестелив. Толкова пестелив, че стига до изящество, до на майсенския порцелан изяществото…