КРЕМЕНА НИКОЛОВА-ФЛОР

Тромпетовата сензация Лусиен Реноден Вари и маестро Саша Гьотцел са подготвили огнена програма с музиката на аржентинския гений Астор Пиацола. На 18 ноември заедно със Софийската филхармония те ще представят сюитата „Мария от Буенос Айрес” „Чин – Чин” и „Либертанго“ във версии за тромпет и оркестър. Софийската филхармония ще нажежи страстите с твоби от Морис Равел, Бърнстейн, Сен-Санс и Артуро Маркес.

Само преди месец Лусиен стана носителка на наградата "Опус Класик", а албумът ѝ Piazzolla Stories се изкачи до първо място в Apple Music Classic и в Amazon. Младата трпмпетистка предизвиква възторг сред публика и критици и влиза в престижната селекция „30 под 30“ на Classic FM за 2021. 

© Simon Fowler

ЛУСИЕН РЕНОДЕН ВАРИ започва големи концертни изяви още през тийнейджърските си години и издава първия си албум с голям лейбъл на 18 години.

Родена е в Сен-Себастиен-сюр-Лоар, Франция. Записва се в Консерваторията на Льо Ман през 2007 г., където взема уроци по класически тромпет от Филип Лафит и уроци по джаз от Сантяго Квинтани. Дипломира се в Парижката консерватория с класическа тромпет под ръководството на Клемон Гарек. През 2017 г. добавя джаз и импровизация към курса си на обучение. През 2010 г. печели конкурса Selmer Le Parnasse, а през ноември същата година, само на 11, тя завършва на трето място в Европейското състезание за млади тромпетисти във за възрастовата група 14 до 17 г.

Вари прави първите си фестивални участия през 2012 г. на фестивалите Eurochestries и Annecy. До 2014 г. има натоварен фестивален график, който включва участия в Колмар, Антиб и Роян, където свири в дует със звезднната тромпетистка Алисън Болсъм. Оттогава тя раздели времето си приблизително по равно между класически и джаз изяви. Вари спечели класическа награда на Victoire de la musique през 2016 г. Участва като гост солист на Музикалния фестивал в Картахена в Колумбия през 2017 г., ставайки най-младата солистка на фестивала. През сезон 2019-2020 Вари работи с Градския камерен оркестър на Хонконг и обиколи Япония и Югоизточна Азия. Тя свири с Холандския филхармоничен оркестър, Симфоничния оркестър на Суджоу и Кралския филхармоничен оркестър - Лондон.

През 2013 г. Вари дебютира в запис на албум на тромпетиста Гай Туврон, с творба на Бенедето Марчело и в дует с Туврон на концерти за два тромпети на Саверио Меркаданте

и Г. Ф. Хендел. През 2016 г. тя става артист на лейбъла Warner Classics и следващата година издава своя солов диск The Voice of the Trumpet с оркестъра на Лил и маестро Роландо Вилазон. Програмата комбинира класически произведения, някои от които стандартни, с джаз обработки на хитове на Бродуей. През 2019 г. записва втория си диск Mademoiselle в Ню Йорк с оркестъра на ВВС, а през 2021 г. изключително успешния Piazzolla Stories с Филхармонията на Монте Карло и Саша Гьотцел.

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ЮБИЛЕЙ

    Авторът! Авторът!

    Скорсезе все още олицетворява значимото авторско кино в неговата американска интерпретация, съчетаваща актуална проблематика и зрелищно професионално майсторство.

  • ВОЙНАТА

    Кирил Кадийски преведе "Червона калина"

    Маршируват наште доброволци, всеки в кръв облян,

    ще избавят брата украинец, от врага окован.

    А ние нашите братя украински ще освободим,

    а ние славната Украйна - хей-брей! - ще разведрим...

„За да завоюва жената, мъжът съчинява чудесна лъжа. За да я напусне, той измисля изключително глупава лъжа.“

Колет, френска писателка, родена на 28 януари преди 150 години

Анкета

Подпишете се в подкрепа на украинския народ!

Путин е престъпник! - 89.2%

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Поетът Кирил Кадийски - блъф и метафори

 

Поетическият език в творбите му често достига, а и преминава оттатък напрегнатата граница на допустимото или по-скоро на приетото по „канона”, за художествено

Двете тела на императрицата: „Корсаж“ 

 

Образът на Сиси е неравен: тя живее с травмите си вече десетилетия – смъртта на дъщеря й се появява само под формата на обвинение от страна на императора

Филмът "Ботев": номерът не мина

 

Обществото се почувства засегнато, заваляха критики. Но хубавото на филма „Ботев“ е реакцията срещу него. Тя показва, че българската аудитория вече ясно различава пропагандата от изкуството в подходите към историята