Филмотечно кино "Одеон", фейсбук 

Неотразимата Настася Кински на 64 (24 януари 1961 г.)! Роман Полански я сравнява с младата Ингрид Бергман, а Марчело Мастрояни - с Брижит Бардо. Американски филмови критици я определят като най-атрактивното германско чудо на киното след Марлене Дитрих.

Родена е като Настаса Аглая Накжински в Берлин - единствено дете на Рут Бригите Накжински и актьора Клаус Кински. Кръстена е Настася на името на героинята от романа на Ф. М. Достоевски „Идиот”.

На 13-годишна възраст през 1975 г. Настася взима името на баща си, Кински, и играе първата си роля на нямо момиче в „Погрешно движение“ на Вим Вендерс. През 1977 г. е любовница на учител в „Местопрестъпление: Матура“ (Tatort: Reifezeugnis), в който за кратко се вижда гола, което води до медиен скандал. Филмът е сред класическите германски филми и за първи път популяризира деликатен въпрос във ФРГ. Следващите й роли в киното са на наивни момичета и лолити. И по-късно Кински се показва често гола или леко облечена във филми, което води до клиширани очаквания към ролите й, които са прелъстителни, наивни, лесно раними и с нееднозначна еротичност. Такава е и като Франческа в „Остани какъвто си“ с Марчело Мастрояни.

На 16-годишна възраст започва любовна връзка с Роман Полански, 28 години по-възрастен от нея. През 1979 г. Кински играе главната роля във филма му „Тес“, който поставя началото на нейната популярност. В него селско момиче разбива ревливия морал на Викторианската епоха и се превръща в убийца. За играта си Кински получава една номинация за френската награда „Сезар“ и „Златен глобус” за най-добра млада актриса. С него Кински поставя край на клишето за ролите й. Номинираният за шест награди „Оскар“ филм е приет резервирано в родината й Германия, но я прави звезда в чужбина.

През 1981 г. Пол Шрьодер режисира римейк на филма на Жак Турнер  „Хората котки“ с Настася Кински в главната роля. В „One from the Heart“ на Франсис Форд Копола тя играе циркаджийката Лейла, танцуваща на въже, която дарява няколко щастливи момента на колегите си и посетителите на цирка. През 1983 във филма на Петер Шамони „Пролетна симфония е пианистката Клара Вийк, дъщеря на учителя на композитора Роберт Шуман Лудвиг Вийк, в която композиторът е влюбен, за което получава германската филмова награда Bundesfilmpreis. В „Der Mond in der Gosse“ през 1982 е момиче от висшето общество, влюбено в работник на дока, игран от Жерар Депардийо. През 1984 г. ролята на ослепителната и многострадална Джейн Хендерсън в „Париж, щата Тексас“ на Вим Вендерс я превръща в световна знаменитост и е най-успешният филм в кариерата й. Играе в „Любовниците на Мария” (1984) на Андрей Кончаловски.

Продължава да се снима в телевизията и киното. Най-новият филм с нейно участие е "Лас Вегас" (2023) на сънародника й Коля Малик.

Настася Кински владее немски, френски, английски, италиански и руски език.

  • ПРИЗВЕДЕНО В БЪЛГАРИЯ

    Христо Бръмбаров  - корифеят на българското певческо изкуство 

    Внушителен е броят на неговите ученици - Гяуров, Гюзелев, Узунов, Селимски, Димитър Петков, Рафаел Арие, Гена Димитрова, Катя Георгиева,  Димитър Петков, Стефан Еленков,  Рада  Конфорти, Тодор Бонев, Лиляна Василева, Стоян Попов, Сабин Марков...

    ---

    Тази година се навършват 120 години от рождението му.

„Всички ние сме потенциални персонажи в роман. Разликата е, че персонажите в романите наистина живеят в пълна степен”.

Жорж Сименон, белгийски писател, роден на 13 февруари преди 122 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„Петте кьошета“: несглобяемият пъзел

 "Смятам романа на Панайот Карагьозов за остра реплика към цялото умилително носталгично венцехвалене на социализма, към който мнозина са се устремили да ни върнат не само чрез медиите и социалните мрежи, а и с конкретни действия", пише Алберт Бенбасат.

Вярвайте в чудеса!

 

„Не затваряй очи“ е въздействащ и топъл филм, необходим да сгрее загрубелите ни и потънали в света на материалното души...

Куинси Джоунс и несъществуващите формули за успеха

 

Между огромното количество от архивни материали, истинската ценност на филма "Quincy" се разкрива в непрофесионално заснетите кадри от телефона на Рашида Джоунс, които се появяват по-рядко, отколкото ни се иска.