Германската актриса Сандра Хюлер триумфира на 76-ото издание на кинофестивала в Кан, приключил преди дни. Наградата за най-добра актриса бе присъдена от журито на Мерве Диздар от Турция. В дните преди наградната церемония критици и експерти прогнозираха, че с приза от Кан заслужава да си тръгне Сандра Хюлер. Тя направи впечатление с ролите си в два от филмите в конкурсната програма, които бяха отличени с водещите награди „Златна палма” и Голямата награда на журито – „Анатомия на падането” на Жустин Трие от Франция и „Зона на интерес” на Джонатан Глейзър, Великобритания.

Хюлер не бе наградена, но триумфира, писаха германски медии след наградната церемония в Кан на 27 май. През 2016 г. актрисата спечели сърцата на критиката с ролята си в „Тони Ердман” на Марен Аде. Комедията дебютира в Кан, но не спечели нито една награда там. Други фестивали през същата година отличиха германско-австрийската продукция, а Хюлер бе удостоена с Европейската филмова награда за ролята си в нея.

Тази година и двата филма с нейно участие получиха висока оценка от журито на най-големия кинофестивал в света. И двата филма нямаше да имат този шанс без силната актьорска игра, писа „Аугсбургер алгемайне”. Самата Хюлер вероятно не бе отличена единствено заради правилата на форума, според които един филм може да получи само една от наградите, изтъкват германски медии.

Хюлер показа в Кан актьорското си майсторство в два съвършено различни като фабула и внушение продукции. 

Френската режисьорка Жустин Трие създава образа на Сандра Войтер специално за Сандра Хюлер в „Анатомия на падането”, на който е и сценарист. След филма „Сибил” през 2019 г. Трие иска отново да снима с Хюлер.

В „Зона на интерес” на Джонатан Глейзър Хюлер влиза в образа на съпругата на коменданта на концентрационния лагер Аушвиц Рудолф Хес. Пред „Юдише алгемайне” Хюлер казва, че е била напълно наясно с отговорността си с тази роля. „Можеш само да се опиташ да бъдеш там, да проявиш уважение, да вярваш, да слушаш”, казва тя по повод на образа. Това изказване обрисува и характерните особености на Хюлер като актриса – нейния специфичен начин да присъства, да придава дълбочина , автентичност и живот на образите, отбелязват германски критици.

Хюлер, която е на 45 години, е и театрална актриса. От 2012 г. до 2015 г. тя е в трупата на Мюнхенския камерен театър под ръководството на Йохан Симонс, през 2018 г. се присъединява към театъра Шаушпилхаус Бохум.

Родената в източногерманския град Зул актриса е завършила Академията за драматични изкуства „Ернст Буш“ в Берлин. Театралната й кариера започва в Йена театър, Тюрингия, следват ангажименти в театъра в Лайпциг, през 2006 г. е на сцената на театъра в Базел, Швейцария.

През 2006 г. е отличена като най-добра актриса от кинофестивала в Кан за ролята на Михаела Клинглер в „Реквием” на Ханс-Кристиан Шмид, а през 2014 г. печели Германската филмова награда за най-добра актриса в поддържаща роля за „Finsterworld” на Фрауке Финстервалдер.

През 2019 г. се снима в два френски филма – „Сибил” на Жустин Трие и „Proxima”на Алис Винокур. Тази година Хюлер влиза в образа на графиня Ирма Старай в историческата черна комедия „Сиси и аз” на Фрауке Финстервалдер, чиято премиера бе през февруари 2023 г. на Берлинале. За ролята си в продукцията тя бе номинирана за най-добра актриса на Германските филмови награди. 

 

Източник: БТА

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

„Самото съществуване на библиотеките е доказателство, че можем все още да имаме надежда за съществуването на човечеството.“

Т. С. Елиът, англо-американски поет, драматург и литературен критик, роден на 26 септември преди 135 години

Анкета

Остава ли ви време да четете книги?

Да, както винаги - 80%
Все по-малко - 20%
Не чета изобщо - 0%

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Камъчета под езика" - рядка и дълбока книга

 

Написаното от Марин Георгиев е амалгама от автобиография, история, литература и конюнктура, строги и точни наблюдения на писатели и поети, на характерите и поведението им, както и превъплъщенията им и преди, и сега

Прометей, герой и жертва

 

Без съмнение „Опенхаймер“ ще бъде един от най-добрите филми в историята на киното. Невероятна операторска работа, изключителна актьорска игра и впечатляващи саундтраци.

Не губете време...

Нагоре по стълбата, която води надолу

 

 „Астероид Сити“ на Уес Андерсън  - ЗАЩО?