Вместо западни филми, които могат да бъдат доставени в Русия само в "пиратски" формат, кината могат да показват на зрителите филми, направени в Китай и африканските страни, каза Екатерина Наумова, изпълняващ длъжността генерален директор на Роскино, съобщи "Медиапул", цитирайки The Moscow Times.

Според нея руските граждани изпитват "голям интерес" към китайската филмова продукция.

"Качеството на китайското кино се повиши неимоверно през последните няколко години. Производствените технологии са толкова високи, актьорската игра е толкова добра и самата снимачна работа е толкова добра“, отбеляза Наумова.

Тя добави, че проучванията сред зрителите, проведени от Роскино, показват интерес към филми от други страни, "приятелски“ на Русия. Например, има "голямо търсене на съвременната кинематография на Африка“, каза Наумова (цитирана от РИА Новости).

Миналата година, след загуба на холивудско съдържание, руските кина претърпяха срив от 56% до 70% в продажбите в боксофиса, а половината от тях бяха на ръба на затварянето, след като общата загуба на индустрията надхвърли 4 милиарда рубли.

Усилията за попълване на прожекционния график с военни пропагандни филми завършват с неуспех. Например филмът "Свидетел“, който описва нахлуването в Украйна от гледна точка на руската пропаганда, събра по-малко от 7 милиона рубли през първите четири дни от излизането си при бюджет от 200 милиона рубли. Според Единната автоматизирана информационна система (UAIS) средният брой зрители на прожекция е само четирима души, а за устойчиво разпространение са необходими поне 17-20.

Още по-плачевни бяха резултатите на документалните филми. Към края на август "Донбас. Близки хора” събра около 0,7 милиона рубли от 10 хиляди зрители, "Донбас. Признат” — 25 хиляди рубли от 185 зрители, "Донбас. Резервен полк" - 19 хиляди рубли от 133 зрители.

  • IN MEMORIAM

    Европеецът Пламен Асенов

     Негова е поредицата „Великите европейци“, излязла в книги, излъчвана по радио „Пловдив“ и публикувана на сайта на „Свободна Европа"

     
  • ПОЗИЦИЯ

    ВУЛКАНизациии

     Коментар на Митко Новков по повод скандала с наградата за роман на годината, която се връчва от фонд "13 века България"

     
  • НЕЗАБРАВИМАТА

    Невена Коканова, която европеизира българското кино

    Тя се наложи на екрана не само с грациозната си красота, но и с щедрия си талант, с който изгради първоначално образите на млади девойки с чисти чувства и естествено поведение 

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ПОРТРЕТ

    Приближаване до Кръстю Лафазанов

    Той не става зъболекар, въпреки че е приет първоначално стоматология, но прави ярки, запомнящи се и незабравими роли в стойностни тв спектакли.

„Колкото повече ограничаваш себе си, толкова повече се разкрепостяваш. Деспотизмът на ограниченията само помага да се достигне точността на изпълнението.”

Игор Стравински, руски композитор, роден на 17 юни преди 142 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Фантастичният свят на магията и езика

 

Слабо звено на „Вавилон: Тайна история“ от Ребека Ф. Куанг е вмъкването на идеята за дискриминацията, която като че ли става неизменна част от съвременната художествена литература...

„Back to Black“ – новият биографичен филм за Ейми Уайнхаус

 

Биографичните филми работят тогава, когато разглеждат малка и слабо позната част от живота на героя и фокусират вниманието си върху нея

Метерлинк на XXI век

 

Не на последно място, говорейки за Саманта Швеблин и конкретно за сборника „Седем празни къщи“, няма как да подминем и факта, че той е постпандемичен, което засилва темата за самотата, за счупените връзки, за личните лудости…